فارسی
شنبه 09 تير 1403 - السبت 21 ذي الحجة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 17 خرداد 1390 ساعت 11:03 صبح

فرار دیکتاتور و فراگیر شدن جشن و پایکوبی مردم یمن + اخبار تکمیلی و عکس

 فرار دیکتاتور و فراگیر شدن جشن و پایکوبی مردم یمن + اخبار تکمیلی و عکس

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ  فرار دیکتاتور یمن به عربستان ، مردم شجاع یمن را در آستانه رسیدن به یک پیروزی شیرین قرار داده است؛ پایداری و مقاومت مردم مسلمان یمن سرانجام به ثمر نشست و پیروزی نهایی نزدیک است.

 مصادره انقلاب یمن و انحراف آن از خواست اصلی مردم ، به دست آمریکا و کشورهای وابسته به او در منطقه نگرانی مهمی است که هوشیاری مردم یمن را می طلبد، رایزنی های آمریکا با مقامات یمن آغاز تلاش جدید آنان برای سوار شدن بر موج انقلاب یمن و مصادره آن به نفع منافع نامشروع خویش است که مردم مسلمان یمن هوشیارتر از آن خواهند بود که تسلیم چنین فریب و توطئه ای شوند.

 آنچه در پی می آید آخرین اخبار مربوط به قیام اسلامی مردم یمن است:

ــ  ديكتاتور سقوط كرد؛ انقلاب پيروز شد

جوانان انقلابي يمن در پي اعلام خبر خروج "علی عبدالله صالح" از يمن به جشن و پايكوبي پرداختند و آن را سقوط رژيم حاكم دانستند.

جوانان انقلابي يمن كه ماه‌ها است با برپايي تظاهرات‌هاي مسالمت‌آميز خواستار سرنگوني رژيم حاكم هستند، خروج "علي عبدالله صالح " از اين كشور و پناه‌بردنش به عربستان به بهانه درمان را سرنگوني و سقوط رژيم حاكم تلقي كردند و پيروزي انقلاب يمن را اعلام كردند.

ده‌ها تن از انقلابيون يمني در ميدان تحصن در صنعاء فرياد زدند « آزادي، آزادي، عيد آزادي» و ساير انقلابيون نيز فرياد مي‌زدند: «رهايي، رژيم سقوط كرد» و برخي نيز فرياد مي‌زدند «امروز يمن جديدي متولد شد».

ديكتاتور يمن در حمله خمپاره‌اي جمعه به كاخ رياست‌جمهوري به شدت زخمي و ديشب به همراه تعدادي از مقامات ارشد زخمي و تعداد زيادي از اعضاي خانواده‌اش به رياض منتقل شد.

ــ تایید فرار دیکتاتور از سوی دفتر پادشاهي عربستان

 دفتر پادشاهي عربستان ورود ديكتاتور يمن و تعداد زيادي از همراهنش به رياض را تاييد كرد و معارضان يمني پيش‌بيني مي‌كنند كه وي به بهانه درمان يمن را براي هميشه ترك كرده ‌است.

در حالي كه پيش از اين اخبار ضد و نقيضي درباره انتقال صالح به عربستان سعودي منتشر شده است، دفتر پادشاهي عربستان با صدور بيانيه‌اي به تمام ترديدها پايان داد و اعلام كرد كه صالح اكنون در عربستان است.

دفتر پادشاهي عربستان سعودي در بيانيه‌اي اعلام كرد: عبدالله صالح و شمار ديگري از مسئولان و شهروندان مجروح يمني براي درمان جراحاتي كه در حوادث اخير يمن برداشته‌اند، به عربستان رسيده‌اند.

در اين بيانيه درباره طول دوره درمان و محل بستري شدن اين افراد اشاره‌اي نشده است.

در بيانيه دفتر پادشاهي عربستان آمده است كه در پاسخ به درخواست مسئولان جمهوري يمن، "عبدالله بن عبدالعزيز " يك تيم پزشكي متخصص را براي بررسي جراحات عبدالله صالح و ديگر مسئولان و شهروندان به يمن اعزام كرد و بر اساس نظر تيم پزشكي و موافقت عبدالله صالح مبني بر اين كه بهتر است در يك مركز پزشكي پيشرفته دوره درمان تكميل شود، وي شامگاه شنبه به عربستان رسيد.

رويترز نيز اعلام كرد كه خروج تعداد زيادي از نزديكان صالح از كشور مي‌تواند به معناي خروج دايمي آنها از يمن پس از 3 دهه حكمراني باشد.

این خبرگزاري به نقل از يك منبع سعودي ديگر اعلام كرد، صالح در فرودگاه رياض با پاي خود از هواپيما خارج شد، ولي جراحات او در گردن، صورت و سرش كاملا آشكار بود.

ــ جشن و پایکوبی در یمن

همزمان با جشن و پایکوبی مردم مسلمان یمن در پی فرار دیکتاتور به عربستان، گروههای مخالف تاکید کردند با توجه به اینکه تعداد زیادی از نزدیکان و همدستان صالح هم به ریاض هم رفته اند، او دیگر به کشور باز نخواهد گشت.

جمعیت بی سابقه ای از مردم یمن بلافاصله با شنیدن خبر فرار عبدالله صالح دیکتاتور این کشور به ریاض البته به بهانه درمان، به خیابانها ریختند و به پایکوبی و شادمانی پرداختند.

صنعا پایتخت یمن دیروز شاهد صحنه های فراموش نشدنی بود، مردم شادی بی حد و حصر خود را از فرار دیکتاتور ابراز می کردند.

ــ افشاگری سفیر یمن در قاهره

 سفير يمن در قاهره با اشاره به حمله خمپاره‌اي به مقر رياست‌جمهوري در صنعاء و زخمي شدن ديكتاتوري گفت كه مدارك موجود نشان مي‌دهد كه اين حمله از داخل كاخ و بدست نيروهاي گارد برنامه‌ريزي و اجرا شده است.

"عبدالملك منصور " سفير يمن در قاهره و نماينده دايمي آن در اتحاديه عرب در گفت‌وگو با روزنامه مصري "الوفد " نيز درباره اقدام آل‌احمر در حمله خمپاره‌اي به مقر رياست‌جمهوري يمن و زخمي كردن او ابراز ترديد كرد.

منصور افزود كه يقين دارد افرادي از گارد رياست‌جمهوري يمن عليه صالح اقدام و تلاش كرده‌اند كه او را ترور كنند و اين حمله از داخل كاخ رياست‌جمهوري مديريت شده است.

سفير يمن در قاهره براي اثبات اين ادعاي خود به بيانيه روز شنبه رياست‌جمهوري اشاره كرد كه طي آن خواستار اجراي تحقيقات به منظور شناسايي عاملان حمله خمپاره‌اي به مقر رياست‌جمهوري در صنعاء شده است و اين امر مسئوليت آل احمر در اين حمله را رد مي‌كند.

وي افزود: مواد و سلاح‌هايي كه در اين حمله از آن استفاده شده است تنها در اختيار گارد رياست‌جمهوري يمن بوده و شليك خمپاره هم از داخل كاخ رياست‌جمهوري صورت گرفته است.

منصور پيش‌بيني كرد كه صالح تا آخرين لحظه زندگي‌اش به مانور درباره خروج از قدرت بپردازد بويژه اين‌كه وي بارها خواسته های مردم يمن را به بازي گرفته است.

وي همچنين درباره پيام صوتي كه به رئيس جمهور يمن پس از زخمي شدنش نسبت داده شده بود و از تلويزيون رسمي يمن پخش شد، ابراز ترديد كرد و گفت: هر چيزي در سياست جايز است.

نماينده دايم يمن در اتحاديه عرب درباره انقلاب جوانان يمني تاكيد كرد كه انقلاب آنها مسالمت‌آميز است و تا زمان پيروزي بر صالح مسالمت‌آميز باقي خواهد ماند.

ــ  درخواست انگليس از اتباع خود برای ترک یمن

پس از زخمي شدن رئيس جمهور يمن و انتقال وي به عربستان، انگليس از اتباع خود خواست تا يمن را سريعا به دليل افزايش جدي خشونت‌ها ترك كنند.

انگليس هشدار داد افزايش واقعا جدي خشونت يمن را در آستانه جنگ داخلي قرار داده است.

"ويليام هيگ " وزير امور خارجه انگليس نيز كه براي گفت‌وگو با مخالفان رژيم ليبي در بنغازي به سر مي‌برد نيز گفت انگليس قادر نيز اتباع خود را به دليل وخامت اوضاع امنيتي از يمن خارج كند.

ــ ابراز نگراني روسيه از تشديد وخامت اوضاع در يمن

وزير امور خارجه روسيه با ابراز نگراني از تشديد وخامت اوضاع در يمن، آنچه در اين كشور در حال رخ دادن است را يك جنگ داخلي بسيار سخت توصيف كرده و خواستار آغاز مذاكرات طرفين مناقشه در يمن شد.

"سرگئي لاوروف " در كنفرانس مطبوعاتي در بندر اودسا (در جنوب اوكراين) در تفسير اوضاع كنوني در خاورميانه و شمال آفريقا براي نخستين بار از اوضاع در يمن صحبت كرد. وي اوضاع در اين كشور را وخيم و آنچه را در يمن در حال رخ دادن است را بيش از يك جنگ داخلي ارزيابي كرد.

لاوروف گفت: آنچه در يمن در حال رخ دادن است وحشتناك است. اين حوادث نه تنها يك جنگ داخلي، بلكه يك جنگ داخلي بسيار سخت است. تظاهركنندگان به اصطلاح مسالمت‌آميز به استفاده از تجهيزات سنگين روي آورده و اقدام به بمباران و گرفتن مراكز دولتي مي‌كنند.

وزير خارجه روسيه افزود: ما بسيار متاسف هستيم كه ابتكارعمل ارائه شده از سوي شوراي همكاري‌هاي كشورهاي خليج فارس در زمان خود به اجرا گذاشته نشده و اوضاع در اين كشور رو به وخامت گذاشته است.

وزير خارجه روسيه همچنين از اين مسئله حمايت كرد كه جامعه بين الملل خواستار آغاز فوري مذاكرات صلح بين طرفين درگيري‌ها در مناقشه يمن است.

لازم به ذكر است كه وزارت امور خارجه روسيه روز شنبه اعلام كرد كه در حال تهيه طرحي براي خارج كردن تمامي شهروندان روسي است كه در حال حاضر در يمن بسر مي‌برند.

ــ گفت‌وگوي محرمانه واشنگتن با جانشين موقت علي عبدالله صالح

در پي خروج ديكتاتور يمن به رياض به بهانه درمان، مشاور ارشد رئيس‌جمهور آمريكا در زمينه مبارزه با تروريسم گفت‌وگوي محرمانه‌اي با معاون صالح و جانشين موقت او انجام داد.

كاخ سفيد اعلام كرد كه "جان برينن " مشاور ارشد "باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا در زمينه مبارزه با تروريسم صبح ديروز با "عبدربه منصور هادي " معاون ديكتاتور يمن تماس گرفته است.

"عبدربه منصور هادي " معاون رئيس جمهوري يمن به دليل زخمي شدن عبدالله صالح و نخست وزير مسئوليت‌هاي رياست‌جمهوري و فرماندهي نيروهاي مسلح را برعهده گرفته است.

سخنگوي كاخ سفيد توضيح بيشتري درباره جزئيات اين گفت‌وگو ارائه نكرد. اين در حالي است كه يمن در سايه خروج ديكتاتور از اين كشور و سفرش به رياض در وضعيت بي‌ثباتي به سر مي‌برد.

يك مقام مسئول در دولت اوباما نيز اعلام كرد كه واشنگتن معتقد است كه عبدربه منصور هادي به اين دولت ديد مثبتي دارد.

جان برينن هفته گذشته براي رساندن پيام نگراني اوباما درباره اوضاع بحراني يمن هفته گذشته به عربستان و امارات عربي متحده سفر كرده بود.

وزارت خارجه آمريكا ديروز همچنين اخبار منتشر شده مبني بر دخالت آمريكا در حمله عليه صالح را رد كرد و گفت: تمركز آمريكا در شرايط كنوني بر همكاري با دولت يمن و رئيس‌جمهور اين كشور براي اجراي روند انتقال دموكراتيك، منظم، منسجم، مسالمت‌آميز و آرام قدرت در يمن است. اين اقدام نيز بايد از طريق امضاي طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج فارس توسط رئيس‌جمهور يمن صورت گيرد. مهار بحران امنيتي يمن تنها از طريق انتقال منظم و مسالمت‌آميز محقق خواهد شد.

وزارت دفاع آمريكا "پنتاگون " نيز تاكيد كرد كه نيروهاي آمريكايي همچنان در يمن باقي خواهند ماند و خروج آنها از اين كشور به اوضاع يمن بستگي دارد.

ــ کلام آخر  هوشیاری در برابر مصادره انقلاب

تنها نگرانی موجود در صحنه سیاسی یمن مصادره انقلاب یمن و انحراف آن از خواست اصلی مردم ، به دست  آمریکا و و کشورهای وابسته به او در منطقه است که هوشیاری مردم یمن را می طلبد . رایزنی های آمریکا با مقامات یمن آغاز تلاش جدید انان برای سوار شدن بر موج انقلاب یمن و مصادره آن به نفع منافع نامشروع  خویش است  که مردم مسلمان یمن هوشیارتر از آن خواهند بود که تسلیم چنین فریب و توطئه ای شوند .

رهبر معظم انقلاب اسلامي نیز در اجتماع عظيم قشرهاي مختلف مردم سراسر کشوردر بیست و دومین سالگرد ارتحال امام ايشان بيداري عظيم اسلامي در شمال آفريقا و منطقه را حوادثي بسيار مهم و تاريخ ساز خواندند و افزودند: نظام سلطه، شيطان بزرگ و صهيونيست هاي خونخوار ، تلاش مي کنند پيروزي نهايي ملتها تحقق نيابد اما اگر ملتهاي بيدار شده به نداي قرآني صبر و استقامت پايبند و به وعده هاي الهي مطمئن باشند، بدون ترديد پيروز خواهند شد.

حضرت آيت الله العظمی خامنه اي، اسلامي بودن، "ضدآمريکايي و ضدصهيونيستي" و مردمي بودن را سه شاخص عمده حرکتهاي مردمي در منطقه خواندند و تاکيد کردند: جمهوري اسلامي هر جا حرکتي را با اين شاخص ها مشاهده کند با آن همراه خواهد بود اما اگر ببينيم که تحريک آمريکا و صهيونيست ها در کارست با آن حرکت همراهي نمي کنيم چراکه مطمئنيم شيطان بزرگ و همدستانش به نفع ملتها، کار نخواهند کرد.

حضرت آيت الله العظمی خامنه اي، ملتهاي منطقه و شمال آفريقا را به هوشياري در مقابل تحرکات غرب فراخواندند و افزودند: کمک هاي به ظاهر دوستانه آمريکا از راههاي تسلط بر ملتهاست و مردم منطقه بايد مراقب باشند که دشمني که از در بيرون رفته است از پنجره باز نگردد.

امید آنکه پایداری مردم یمن تا انتهای راه ادامه داشته باشد و قیام اسلامی آنان به هدف اصلی خود نائل آید.

 

اخبار تکمیلی

 

ــ درگيري‌ها در يمن همچنان ادامه دارد

برغم خروج ديكتاتور يمن، انفجار در صنعاء يك كشته و 15زخمي و درگيري‌هاي مسلحانه در جنوب اين كشور 5 كشته و ده‌ها زخمي برجاي گذاشت.

يك منبع آگاه پزشكي اعلام كرد كه در پي شليك يك خمپاره به سوي مقر فرماندهي يگان نخست زرهي وابسته به "علي محسن الاحمر " كه در پي آغاز انقلاب يمن از ديكتاتور يمن جدا و به صف انقلابيون پيوست، دست‌كم يك نفر كشته و 15 تن زخمي شدند.

يك مقام مسئول نظامي يمن اعلام كرد كه شايد اين انفجار صرفا يك حادثه و تصادف بوده است اما برخي از مقامات نزديك به "علي عبدالله صالح "، علي محسن‌الاحمر را به دليل پيوستنش به انقلابيون سرزنش مي‌كنند و وي را مسئول حمله جمعه گذشته به كاخ رياست‌جمهوري در صنعاء و در نتيجه زخمي‌شدن صالح مي‌دانند.

ــ حمله مسلحانه به كاخ رياست‌جمهوري يمن در تعز

حمله مسلحانه امروز به كاخ رياست‌جمهوري در تعز موجب كشته شدن چهار نيروي گارد رياست‌جمهوري و يك شهروند مسلح يمني شد.

به گفته شاهدان عيني در حمله افراد مسلح يمني كه خود را "شاهين‌هاي حمايت از انقلاب در تعز " مي‌ناميدند به كاخ رياست‌جمهوري علاوه بر كشته شدن چهار نيروي گارد رياست‌جمهوري يكي از اين افراد مسلح نيز كشته شد.

ــ حال عبدالله صالح "وخيم " است

سي‌ان‌ان به نقل از يك منبع آگاه سعودي از وخيم بودن حال ديكتاتور يمن در رياض خبر داد.

برغم اين‌كه مقامات نزديك به "علي عبدالله صالح " ديكتاتور يمن اعلام مي‌كنند كه ميزان جراحت وي در حمله خمپاره‌اي روز جمعه به كاخ رياست‌جمهوري بسيار سطحي است، اما يك منبع سعودي اعلام كرد كه وضعيت جسماني ديكتاتور بسيار بدتر از آن چيزي است كه اعلام مي‌شود.

وي با تاييد خبر انتقال صالح به عربستان براي درمان گفت كه وي به محض ورود به فرودگاه به يك بيمارستان در نزديكي فرودگاه منتقل شده و حال وي به شدت وخيم است و اخبار منتشر شده مبني بر سطحي و خفيف بودن جراحت‌هاي او دروغ است.

برغم اين‌كه يك پيام صوتي از صالح در روز جمعه از تلويزيون رسمي يمن پخش شد و وي اعلام كرد كه حالش خوب است اما برخي منابع مانند "عبدالملك منصور " سفير يمن در قاهره درباره اين پيام صوتي منسوب به صالح ابراز ترديد كرد و گفت كه در سياست هرچيزي امكان دارد به همين دليل ممكن است اين پيام صوتي متعلق به صالح نباشد.

ــ جراحي ديكتاتور يمن

خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه پزشكان سعودي امروز به منظور خارج كردن تركش‌هايي كه به سينه ديكتاتور يمن اصابت كرده است، او را جراحي مي‌كنند.

يك منبع آگاه پزشكي اعلام كرد كه "علي عبدالله صالح " رئيس‌جمهور يمن امروز در يك مركز پزشكي در عربستان جراحي مي‌شود تا طي اين جراحي تركش‌هايي كه به سينه او اصابت كرده، از بدنش خارج شود.

ديكتاتور يمن كه 33 سال است بر كشورش حكومت مي‌كند، ديشب بدليل وخامت حالش به عربستان منتقل شد تا تحت درمان قرار گيرد. او و تعدادي از مقامات مسئول دولت يمن در حمله خمپاره‌اي روز جمعه به مقر رياست‌جمهوري در صنعاء به شدت زخمي شدند.

صالح از زمان حمله خمپاره‌اي به مقر رياست جمهوري و زخمي شدن، در ملا عام ديده نشده است. او تنها در يك پيام صوتي اعلام كرد كه حالش خوب است.

بي‌بي‌سي پيش از اين اعلام كرده بود كه يك تركش خمپاره در نزديكي قلب صالح قرار دارد و سوختگي‌هايي از درجه دو در صورت و سينه‌اش ديده مي‌شود.

ــ تردید درباره بازگشت علي عبدالله صالح به يمن

عزیمت علی عبدالله صالح به عربستان برای درمان آسیب ناشی از حمله به کاخ وی موجی از خوشحالی را در میان مردم شهر صنعا ایجاد کرد.

با این حال هنوز مشخص نیست آیا این سفر به مفهوم پایان حکومت صالح بر یمن خواهد بود یا نه.

با سفر علی عبدالله صالح به یمن ، معاون وی اکنون رسما قدرت را در دست گرفته است.

از آنجا که رسانه های خارجی حق فعالیت در یمن را ندارند ، هنوز بسیاری از سوالات درباره یمن بدون پاسخ باقی مانده است.

بطور مثال میزان آسیب دیدگی صالح بر اثر حمله به کاخ ریاست جمهوری هنوز مشخص نیست؛ و اینکه آیا فردی از وابستگان وی برای حفظ قدرت در یمن باقی مانده است و اصولا این که قدرت واقعی اکنون در یمن در دست کیست.

تمام نگاه ها اکنون به عربستان سعودی که بزرگترین میانجی قدرت در منطقه و حامی مالی یمن به شمار می آید دوخته شده است.بسیاری درباره بازگشت علی عبدالله صالح به یمن تردید دارند.

ــ نشست جانشين ديكتاتور يمن با فرماندهان نظامي و پسران صالح

جانشين ديكتاتور يمن ساعاتي پس از تماس محرمانه واشنگتن، امروز با فرماندهان نظامي يمن و پسران صالح ديدار و رايزني خواهد كرد.

شبكه العربية اعلام كرد كه "عبدربه منصور هادي " كه در نبود ديكتاتور يمن زمام امور را بدست گرفته است، قرار است امروز با فرماندهان نظامي يمن و فرزندان عبدالله صالح ديدار كند.

هادي معاون رئيس جمهوري يمن است كه به دليل زخمي شدن عبدالله صالح و نخست وزير مسئوليت‌هاي رياست‌جمهوري و فرماندهي نيروهاي مسلح را برعهده گرفته است.

ــ سناريوي غرب در تونس اين بار در يمن

معاون ديكتاتور يمن و جانشين موقت او ساعاتي پس از گفت‌وگو با يكي از مشاوران ارشد اوباما با سفير آمريكا در يمن ديدار كرد.

"عبدربه منصور الهادي " معاون ديكتاتور يمن كه در پي خروج صالح از اين كشور و سفرش به رياض زمام امور در كشور را به دست گرفته است، امروز با "جرالد فايرستاين " سفير آمريكا در صنعاء ديدار كرد.

بر اساس گزارش‌هاي موجود در اين ديدار، اقدامات لازم براي انتقال قدرت در يمن مورد بررسي و رايزني قرار گرفت.

اين ديدار تنها يك‌روز پس از خروج ديكتاتور يمن از كشور و سفرش به رياض به بهانه درمان صورت گرفت.

"جان برينن " مشاور ارشد رياست‌جمهوري آمريكا در مبارزه با تروريسم نيز شب گذشته گفت‌وگوي محرمانه‌اي با عبدربه منصور الهادي انجام داده بود كه كاخ سفيد جزئياتي درباره آن اعلام نكرد. 

 

تصاویر جالبی از شادی مردم یمن پس از تأیید خبر فرار دیکتاتور به سعودی :

 

 

  


منبع : خبر گزاری اهل بیت (ع)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

دومين همايش بين‌المللی «آشنايی با پيامبر(ص)» در ...
ادامه روند شیعه کشی در یمن
ممنوعیت ورود علمای شیعه به کویت
شبکه اسپانیایی‌زبان تلویزیون افتتاح می‌شود.
با وجود اعمال محدودیت‌های آل خلیفه اقامه نماز ...
شرکت خوانندگان معلوم الحال در شستشوی امسال خانه ...
دومین نامزد محجبه وارد رقابت‌های انتخاباتی ...
سخنرانی های استاد انصاریان در ماه رجب و شعبان
استاد انصاریان: ردپای کامل تقوا در عبادت و اخلاق/ ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در ورزشگاه ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^