فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

بزرگترین ساعت جهان امروز در مكه رونمایی می شود

بزرگترين ساعت جهان، هم‌زمان با نخستين روز ماه مبارك رمضان در عربستان سعودی و برخی كشورهای عربی، امروز 20 مردادماه سال جاری در مكه مكرمه رونمايی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه اماراتی «الإتحاد»، به گفته سعودی ها اين ساعت قرار است، نمايان‌گر زمان اسلامی (Islamic Mean Time) باشد و يك‌ونيم ميليارد مسلمان جهان از اين پس به جای استفاده از زمان به وقت گرينويچ يا همان GMT، از زمان اسلامی يا Islamic Mean Time) IMT) استفاده كنند.

ارتفاع ساعت از پايه 251 متر است و برجی كه اين ساعت بر روی آن قرار گرفته است، پس از برج «خليفه» دبی، دومين برج بلند جهان محسوب می‌شود.

اين ساعت كه به طول 40 متر و در ارتفاع 400 متری از سطح زمين قرار گرفته است از همه محله‌های شهر مكه رؤيت می گردد و وزن آن حدود 36 هزار تن بوده و بر روی ستونی نصب شده كه تقريبا 12هزار تن وزن دارد.

بزرگترين لفظ «الله اكبر» در جهان بر بالای اين ساعت قابل رؤيت است، به‌طوری كه طول حرف الف در لفظ جلاله «الله»، 23 متر است، همچنين عبارت «شهادتين» (لا إله إلا الله ـ محمداً رسول الله) در دو طرف اين ساعت ديده می‌شود.

اين ساعت كه بزرگترين ساعت جهان محسوب می‌شود، در آلمان و به وسيله مهندسان آلمانی و سوئيسی ساخته شده و قرار است يك فيلم مستند در مورد آن پخش شود، دور اين ساعت چراغ های ليزری نصب شده است تا در مناسبت های مختلف و هنگام اذان نورافشانی كنند.

اين ساعت 6 برابر ساعت «بيگ بن» لندن (Big Ben)، بزرگ‌ترين و معروف‌ترين ساعت فعلی جهان است و برای محافظت از آن در مقابل بلايای طبيعی و گرد وخاك، سيستم محافظت ويژه ای در نظر گرفته شده است.

اين ساعت بر روی برجی نصب شده كه در كنار 6 برج ديگر، بر مسجد الحرام مشرف هستند و به علت همين اشراف، ساخت اين برج‌ها كه از 5 سال پيش آغاز شده با اعتراضاتی روبرو شد، معترضان معتقدند كه ساخت اين آسمان‌خراش ها كه بر خانه خدا اشراف دارند، خلاف شرع است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

معناى «الرحمن»
آثار خطرناك مال حرام
شكر ، بالاترين عبادت
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
هفهاف بن مهند راسبى
مفهوم شكر، مدح، حمد
عارف كيست ؟
محبت به شقى ترین مردم
شش خصلت ماندگار
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد

بیشترین بازدید این مجموعه

گلزار محبت
محبت به شقى ترین مردم
عارف كيست ؟
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
شش خصلت ماندگار
معناى «الرحمن»
مفهوم شكر، مدح، حمد
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
زهد يا رهبانيت‏
زهد در كلام مجلسى رحمه الله‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^