فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

آیا ورود متدینین به تفرجگاه ها ممنوع است؟!

به گزارش شیعه آنلاين به نقل از هفته نامه يالثارات الحسين، تفرجگاه‌هاي کشور اسلامي ما بويژه در شهر تهران براي ورود متدينين، ممنوع است. نه اينکه کسي منع کرده باشد بلکه حضور زنان بدحجاب و مردان مزاحم نواميس، اماکن تفريحي و حتي غير تفريحي عمومي را مختص آنان کرده و اگر کسي بخواهد همرنگ اين جماعت نشود بايد قيد تفريح را براي خود و خانواده‌اش بزند.

اين افراد که البته تعدادشان نسبت به کل جمعيت کشور، بسيار اندک است با حضور خود در تفرجگاه‌ها از جمله جاده تهران-چالوس، مناطق شمالي کشور و پارک‌هاي تهران، آزادي اکثريت مردم ايران را سلب مي‌کنند و کسي هم جلودار آنها نيست.

چند روز پيش به پارک لاله تهران رفتم تا به اتفاق خانواده دقايقي را به صرف شام و استفاده از هواي خنک اين منطقه سرسبز شهر بگذرانم.

متأسفانه پارک در تسخير همين عده قليل بود که در نبود اکثريت متدينين که به اين مکان‌ها کمتر مي‌آيند، جولان مي‌دادند. وضعيت در پارک‌هاي شمال شهر تهران به مراتب بدتر است و در گردشگاه‌هايي چون ديزين، شمشک و توچال گويي امثال من غريبه‌اند و از جاي ديگري آمده‌اند.

اينجا يک جامعه اسلامي است و اين حق يک مسلمان معتقد است که بتواند از اماکن عمومي استفاده کند اما اين اماکن براي بسياري از خانواده‌ها وجود ندارد. اوضاع سينماها و تئاترها هم بهتر از پارک‌ها نيست بلکه شايد بدتر هم باشد.

حضور مردان و زناني که کمترين حد پوشش اسلامي را هم رعايت نمي‌کنند، موجب سلب آزاي اکثريتي مي‌شود که خواهان زندگي سالمند. به همين دليل متدينين و اخلاق مداران کمتر به مکان‌هاي عمومي مي‌آيند و حضور خود و خانواده‌شان در اين اماکن را ممنوع کرده‌اند.

حال جاي سؤال از مسئولان است که ضامن آزادي بيان، انديشه و رفتار متدينين جامعه ايران اسلامي که اکثريت را تشکيل مي‌دهند، کيست؟ جاي سؤال از رئيس جمهور محترم است که اکثريت 25 ميليوني که به شما رأي داده‌اند و حتي برخي کساني که به شما رأي نداده‌اند، خواهان جامعه‌اي عفيف و نجيب هستند و مي‌خواهند در کمال آزادي از اماکن عمومي کشورشان استفاده کنند اما به خاطر عده‌اي نمي‌توانند اين عمل را انجام دهند و کسي هم جلوي بدحجابان و مزاحمان نواميس را نمي‌گيرد.

آيا کسي حق ندارد به زني که با پوشش نامناسب به پارک يا سينما مي‌آيد و آزادي متدينين را سلب مي‌کند، تذکر دهد؟ آيا نبايد با کساني که در سالن‌هاي سينما، پشت فرمان خودروها و...کشف حجاب مي‌کنند برخورد شود و از حضور در اماکن عمومي محروم شوند؟ آيا نبايد فضايي فراهم شود تا خانواده‌هاي شهيدان راحت‌تر در اماکن عمومي ظاهر شوند. آيا مي‌دانيم که آنها براي مواجه نشدن با صحنه‌هاي بدحجابي، خود را از ديدن شهر و دياري که فرزندانشان براي ماندگاري آن جان داده‌اند محروم کرده‌اند؟

بدحجاب‌ها، آزادي اکثريت مردم ايران را سلب کرده‌اند و بايد به دليل محدود کردن آزادي‌ها از حضور در اجتماع محروم شوند. اينجا يک کشور اسلامي است و نبايد لباس فروشي‌ها و تفرجگاه‌هايش مختص عده‌اي قليل باشد. لطفاً مسئولان کمي مسئولانه‌تر روبه رو شوند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

معناى «الرحمن»
آثار خطرناك مال حرام
شكر ، بالاترين عبادت
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
هفهاف بن مهند راسبى
مفهوم شكر، مدح، حمد
عارف كيست ؟
محبت به شقى ترین مردم
شش خصلت ماندگار
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد

بیشترین بازدید این مجموعه

گلزار محبت
محبت به شقى ترین مردم
عارف كيست ؟
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
شش خصلت ماندگار
معناى «الرحمن»
مفهوم شكر، مدح، حمد
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
زهد يا رهبانيت‏
زهد در كلام مجلسى رحمه الله‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^