«بسم الله الرحمن الرحیم؛ الحمد لله رب العالمین، الصلاة و السلام علی سید الأنبیاء و المرسلین حبیب إلهنا و طبیب نفوسنا أبی القاسم محمد صلی الله علیه و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین»
نحوۀ زندگی عباد خدا
روح عبودیت، یعنی ...
«بسم الله الرحمن الرحیم؛ الحمدلله رب العالمین الصلاة و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین حبیب الهنا و طبیب نفوسنا ابی القاسم محمد صلی الله علیه و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین».
دادوستد با خدا
بهجز امور ظاهرِ دنیایی که در ...
بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمدلله رب العالمین صلاة و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین حبیب الهنا و طبیب نفوسنا ابی القاسم محمد صلی الله علیه و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین».
کسب معرفت، مقدمۀ هر حرکت
-مطلب فوقالعادهای ...
بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمد لله رب العالمین الصلاة و السلام علی سید الأنبیاء و المرسلین حبیب إلهنا و طبیب نفوسنا ابی القاسم محمد صلی الله علیه و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین».
ویژگی سعادتمندان و شقاوتمندان
بحث «سعادت» و ...
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین الصلاة و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین حبیب الهنا و طبیب نفوسنا ابی القاسم محمد صلی الله علیه و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین.
معمولاً همه مردم بهجز تعداد کمی به حلال و حرام ...
دارالعرفان/ محقق، مفسر، مترجم و پژوهشگر علوم و معارف قرآنی گفت: خداوند متعال نه طبقات جهنم را، نه عذابهای این طبقات را ساخته است. سازنده آن کفر کافران، شرک مشرکان، نفاق منافقان، بخل بخیلان، حسد حاسدان، کبر متکبران، جرم مجرمان است. اگر ساخت جهنم ...
دارالعرفان/ محقق، مفسر و پژوهشگر قرآنی گفت: نعمتی را که خداوند به انسان عنایت میکند به آدم نمیچسباند، اگر اراده کند با یک اتفاق همه را از انسان می گیرد. خداوند نعمت را به ما داده تا با این نعمت کار کنیم و قیامت هشت در بهشت را به روی ما باز کند. ...
دارالعرفان/ محقق، مفسر و پژوهشگر قرآنی گفت: بهشت رفتن را مانند جهنم رفتن نمیتوان گردن دیگری بگذاریم؛ خداوند، پیغمبر(ص) و ائمه(ع) ما را به بهشت دعوت کردند و برخی از انسانها در این دنیا به طور غیرمستقیم ما را به سوی جهنم هدایت میکنند ولی در ...
مقايسهاى با بهشت كنيد، ما كلمه كثير و اكثر در قرآن در ارتباط با بهشت نداريم، «ثلّة» داريم،
«ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ* وَ ثُلَّةٌ مِنَ الْآخِرِينَ»
«ثلّة»؛ گروهى، اما كثير نداريم، ولى درباره دوزخ، اكثر و كثير داريم:
«وَ ...
مفسرين و اهل دل مىگويند: اين دهان و معده، در خوردن زشتىها و سير نشدن، دقيقاً مانند دهان و معده جهنم است. قرآن را در اينجا مىخوانند كه خدا در آن مىفرمايد: در قيامت وقتى خدا هفت طبقه جهنم را از مجرمان پر كرد، جهنمى كه آنها با دست خود و ...
خدا در قرآن مىفرمايد:
«ما كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولًا» ما هرگز ملتى را عذاب نخواهيم كرد، مگر اين كه دين خود را توسط رسولان خود به آنها ابلاغ كنيم و آنها گوش ندهند.اگر دين را ابلاغ نكنيم، ديگر محاكمه نمىكنيم و به جهنم ...
چنانكه از آيات قرآن مجيد بر مىآيد ميان «اهل دوزخ شدن» و «بىانديشه زيستن» رابطه مستقيمى وجود دارد، زيرا قرآن تعطيلى عقل را سبب جهنمى شدن مىداند و مىفرمايد: اگر از دوزخيان سوال شود كه براى چه اهل جهنم شديد، پاسخ مىدهند: به دو ...