فارسی
دوشنبه 18 تير 1403 - الاثنين 30 ذي الحجة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

مرگ در حال زايمان


« فإذا وضعت » وقتى قابله آمد و بچه را به دنيا آورد « كان لها من الأجر ما لا تدرى ما هو لعظمه »(1) ام سلمه! در اين دنيا نمى توانم نشان بدهم كه بگويم ثواب زائيدن اين زن چقدر است! هيچ كس نمى داند كه وقتى زن درد زاييدن مى كشد، خدا چه ثوابى به اين زن مى دهد! كسى نمى داند.

اگر در حال درد زائيدن بميرد، او را دفن كنند، مثل شب اول عروسى، از بهشت، رختخواب مى آورند، مى اندازند و او را مى خوابانند، به او مى گويند: استراحت كن. در قيامت بيدارش مى كنند، به او مى گويند: شما بين خودت و خدا پرونده ندارى، پاك هستى.

البته زنهاى بى حجاب را نمى گويم. يك كسى گفت كه خيلى راجع به بدحجاب ها و بى حجاب ها روى منبر چيزى نگوييد، آنها هم نوار را بشنوند، يك وقت كسل مى شوند. نه خير، پس ما در بهشت را باز كنيم و به شمر هم بگوييم بفرماييد بهشت برويد!!! ما مطابق قرآن و روايات بايد حرف بزنيم. كسى كه پنجاه سال رو و مو و زينت و جوراب نازك خودش را در معرض مردان قرار داده، و هر كسى او را تماشا كرده، هر نوع لذت خواسته از او برده، به او هم بگويند: جنابعالى حسابى با خدا ندارى و پاكى؟

تازه مگر بچه اى كه زاييده است، كيست؟ او هم بيست سال ديگر مثل مادرش مى شود. در دامن همان مادر بوده است.

پيغمبر صلى الله عليه و آله مى فرمايد: در آخر الزمان، زنان مار و عقرب بزايند بهتر از اين است كه انسان بزايند.(1)

پيغمبر صلى الله عليه و آله شماها را مى گويد؟ زنان چادرى را مى گويد؟ باحجاب ها را مى گويد؟ هيچ كس مانتو و روسرى را امضا نفرموده است، بلكه فرمودند: چادر از اسلام است و نشانه ملى ما است، چون مادر شيعه ـ فاطمه زهرا عليهاالسلام ـ و خديجه كبرى عليهاالسلام چادرى بودند. مانتو و روسرى اى نبودند.

زن ابولهب هم زن بود، اما سه تا كافر زاييده بود.

 زنان باردار اى مرد هشيار

 اگر وقت ولادت مار زايند

 از آن بهتر بنزد يك خردمند

 كه فرزندان نا هموار زايند

2 ـ حجة التفاسير و بلاغ الإكسير: 7/326؛ «ابو لهب: نامش عبد العزّى است و وى از فرزندان عبدالمطلب است.

فرزندان ابو لهب:

1- عتبه: بضم اول و سكون ثانى و فتح ثالث بر وزن غرفه.

2- معتّب: بضم اول و فتح ثانى و شد ثالث مفتوح بر وزن مثلث.

3- عتيبه: بضم اول و فتح ثانى و رابع و سكون بقيه بر وزن جهينه. و اين همان است كه شير، او را خورد.

ابولهب بنام هر سه پسرش مكنى بود كه ابوعتبه و ابومعتب و ابوعتيبه خوانده مى شد.

مادر هر سه پسر: امّ جميل است و هم او «حَمَّالَةَ الْحَطَبِ» است و وى دختر حرب پسر اميّه پسر عبدشمس پسر عبد مناف است.

عتبه و معتب در جنگ حنين با پيامبر صلى الله عليه و آله بودند و در ركاب آن سرور ثبات ورزيدند و چشم معتب در آنروز زخم برداشت و هر دو تن در مكه اقامت داشتند و به مدينه نيامدند و هر دو نفر داراى عقب اند و فضل بن عباس شاعر، از اعقاب عتبه است.»


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اهتمام نمازگزاران واقعى بر انفاق
رعایت حق حیا
فساد قانونى در اروپا
امام علي (علیه السلام) و ياد حق
مرگ در حال زايمان
درخواست بيهوده غافلان
شهر خوی/ بقعهٔ شیخ نوایی/ دههٔ دوم محرّم/ ...
حكايتى ديگر از مردانگى‏
حرمت وسوسه زن براى طلاق گرفتن
جلوگيرى از نفوذ شيطان

بیشترین بازدید این مجموعه

كنيز يزيد و غيرت يزيد نسبت به او
سه گروه محروم از بهشت
حرمت وسوسه زن براى طلاق گرفتن
اميد شيطان براى اغواى انسان
اهتمام نمازگزاران واقعى بر انفاق
فساد قانونى در اروپا
مهمترین حقوق روح
رعایت حق حیا
تهران حسینیهٔ همدانی‌ها دههٔ سوم رجب 1396 سخنرانی ...
شهر خوی/ بقعهٔ شیخ نوایی/ دههٔ دوم محرّم/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^