فارسی
شنبه 15 ارديبهشت 1403 - السبت 24 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 3 شهريور 1388 ساعت 07:33 صبح

تیراندازی نیروهای سعودی به مسجد شیعیان

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عربستان سعودی شب گذشته با هدف بازداشت حجةالإسلام و المسلمین شیخ نمر باقر النمر، چهره سرشناس شیعیان عربستان، به سمت مسجد امام حسین(ع) در شهر شیعه نشین عوامیه تیراندازی کردند.به گزارش شیعه آنلاین، پایگاه خبری الراصد وابسته به شیعیان عربستان سعودی پس از اعلام این خبر افزود: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با هدف دور کردن نمازگزاران از مسجد امام حسین(ع) در شهر عوامیه در استان قطیف، به سمت آنان تیراندازی کردند. این نیروهای امنیتی سعی داشتند با این کار شیخ النمر را بازداشت کنند اما موفق به چنین کاری نشدند.
در همین راستا شاهدان عینی اعلام کردند که پنج خودروی وابسته به نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی در محل حاضر شدند تا شیخ النمر را بازداشت کنند. نیروهای امنیتی به محض خروج نمازگزاران از مسجد، به سمت آنان تیراندازی کردند اما نمازگزاران که تعدادشان بسیار زیاد بود، به این تیراندازی هیچ توجهی نکرده و مانع از نزدیک شدن نیروهای امنیتی به مسجد، برای بازداشت شیخ النمر شدند. پس از آن، شیخ نیز فورا منطقه را ترک کرد و ناپدید شد.
گفته می‌شود این دومین تلاش نافرجام نیروهای عربستانی برای بازداشت این چهره سرشناس شیعیان عربستان سعودی است در یک سال گذشته بوده است.
شایان ذکر است شیخ النمر، که پس از حوادث و درگیری‌های مدینه منوره، مدتی از انظار عمومی پنهان شده بود، جمعه شب گذشته بار دیگر به عرصه بازگشت و در ملأعام حضور یافت. او که از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عربستان تحت تعقیب است، جمعه گذشته با شجاعت هر چه تمام تر به مسجد امام حسین(ع) در شهر عوامیه که زادگاهش به شمار می‌رود آمد و امامت نماز جماعت مغرب و عشاء را بر عهده گرفت. حضور شیخ النمر با استقبال گسترده اهالی شهر عوامیه روبرو شد و پس از برگزاری نماز جماعت، فورا منطقه را ترک کرد.حجةالإسلام و المسلمین شیخ نمر باقر النمر دو هفته پیش با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان "فرار و هجرت به سوی خدا" به هواداران خود وعده داده بود که طی چند هفته آینده در ملأعام حاضر خواهد شد.
قابل ذکر است طی روزهای حوادث و درگیری نیروهای امنیتی و نیروهای هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی علیه شیعیان در مدینه منوره، شیخ النمر سخنرانی بسیار جنجالی و انتقادی علیه خاندان آل سعود ایراد نمود و خواستار افزایش آزادی دینی و مذهبی در عربستان سعودی شد. پس از آن نیروهای امنیتی سعودی برای بازداشت وی تلاش کردند اما او فورا ناپدید شده و در محل نامعلومی پنهان شد. به رغم تلاش بسیار زیادی نیروهای امنیتی سعودی، اما آنان هرگز موفق به پیدا کردن وی نشدند و او با این کار توانست ضعف دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عربستانی سعودی را نمایان کند.

منبع : شیعه آنلاین

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

حمله پلیس عربستان به جشن‏ نیمه شعبان
صدای اذان در قله اورست برای اولین بار در جهان
نیروهای عربی برای کشتار شیعیان وارد بحرین شدند
مشروح بيانات رهبر انقلاب اسلامي در اجلاس بيداري ...
چرا تکفیری‌های داعش اقلیت ایزدی را به ...
پویش حمایت از مسلمانان در استرالیا
افزایش اقبال شهروندان ترکیه به یادگیری قرآن
توصیه به خواندن روزانه «دعای توسل»
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در مؤسسه ...
استاد انصاریان: خدای متعال خریدار قلب سلیم و خالی ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^