فارسی
يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 - الاحد 10 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 24 تير 1392 ساعت 9:58 بعد از ظهر

تازه‌ مسلمان ايتاليايی: انتظار فرج حضرت مهدی(عج) بزرگ‌ترين ثروت شيعيان است/ اسلام خلأ درونی‌ام را پر كرد

 

گروه بين‌الملل: انتظار برای ظهور امام مهدی(عج) مهم‌ترين بخش امامت است، انتظار يعنی اميد و فرهنگ انتظار فرج مهدی(عج) افتخاری برای شيعيان و بزرگ‌ترين ثروتی است كه شيعه دارد.

 

به گزارش خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا)، خانم آنا جووآنا ملودروتو، تازه مسلمان ايتاليايی شب گذشته، 23 تير، در نشست بخش ره يافتگان بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن در مصلای امام خمينی تهران كه به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب گفت: من توسط همسر ايرانی‌ام مسلمان شدم و قبل از آشنايی با وی، هميشه دنبال گمشده‌ای می‌گشتم كه خلأ درونی‌ام را پر كند، زيرا تعاليمی كه در اروپا به ما آموزش داده می‌شد، آن چيزی نبود كه اين خلأ را پر كند، گمشده من اسلام بود كه آن را يافتم و به آن ايمان آوردم.

 

آنا جووآنا ملودروتو در ادامه افزود: از وقتی با اسلام آشنا شدم، دنيا برای من رنگ ديگری گرفت و به ارزش‌های زيادی رسيدم كه در غرب وجود ندارد، اين تنها احساس من نيست، بلكه هزاران غير مسلمانی كه به اسلام گرويده‌اند، همين احساس را دارند.

 

ملودروتو در بخش ديگری از سخنانش مسأله امامت در اعتقادات شيعيان را مورد توجه قرار داد و گفت: امامت مكتب يادگيری اصول و مبانی دين و تعاليم الهی است، مفهوم انتظار امام مهدی(عج) مهم‌ترين بخش امامت است، انتظار يعنی اميد و فرهنگ انتظار فرج مهدی(عج) افتخاری برای شيعيان و بزرگ‌ترين ثروتی است كه شيعه دارد، در حالی كه در غرب اين گونه اصول عقيدتی وجود نداد و جوان غربی نه اميد دارد و نه به خاطر ايمان به اصلی عقيدتی همچون انتظار، به خودش افتخار می‌كند.

 

وی كه به خاطر تشرف به اسلام مشكلات زيادی را تحمل كرده است، در پاسخ به اين سؤال كه «چرا پس از تشرف به اسلام، با وجود محدوديت‌ها و آزار و اذيت‌های زياد در ايتاليا و خارج از اين كشور، همچنان پايبند به اسلام است؟» خاطرنشان كرد: الگوی من در زندگی امام علی(ع)، امام حسين(ع) و پيامبر(ص) است، زمانی كه الگوی انسان چنين شخصيت‌هايی باشد، هرگز پشيمان نمی‌شود و مسيرش را ادامه می دهد، به من توهين می‌شود و مورد آزار قرار می‌گيرم، اما به دلايلی كه گفتم، تحمل كرده و احساس پشيمانی نمی‌كنم.

 

اين تازه مسلمان ايتاليايی در پاسخ به سؤال ايكنا مبنی بر اين كه «با وجود گسترش اسلام‌هراسی در كشورهای اروپايی به ويژه ايتاليا، آينده تشرف به اسلام و گرويدن به مذهب شيعه در اين بخش از جهان را چگونه می بينيد؟»، تأكيد كرد: با وجود تبليغات منفی درباره اسلام، تعداد مسلمانان در اروپا هر سال افزايش می يابد، زيرا اسلام دينی است كه در همه جا تسری پيدا كرده و علاقمندان زيادی را جذب می كند.

 

ملودروتو كه توسط همسر ايرانی‌اش مسلمان و به شيعه گرويده است، بيان كرد: امكان ندارد انسان در كنار يك فرد مسلمان زندگی كند، اما از اخلاق و منش اسلامی وی تأثير نپذيرد، من نيز در طول زندگی با همسرم، از اين دين تأثير پذيرفتم و مسلمان شدم.

 

سانسور تبليغاتی درباره اسلام و شيعيان در ايتاليا

 

بنا بر اين گزارش، بخشی از نشست شب گذشته بخش ره يافتگان نمايشگاه قرآن به بررسی شخصيت ادواردو آنيلی، تازه مسلمان و شيعه‌شده ايتاليايی اختصاص يافت و آنا جووآنا ملودروتو در اين باره گفت: در ايران با شخصيت ادواردو آنيلی آشنا شدم، چرا كه سانسور تبليغاتی عجيبی درباره اسلام و شيعيان در ايتاليا وجود دارد و ما به راحتی نمی‌توانيم از مسائل اسلامی آگاه شويم.

 

آنا جووآنا ملودروتو در ادامه افزود: امروز جمهوری اسلامی ايران در زمينه معرفی ادواردو آنيلی به علاقمندان تلاش‌های زيادی انجام داده است، با توجه به شخصيت اين شهيد، بايد واقعيت‌های زندگی وی را زنده كرد.

 

 آنا جووآنا ملودروتو:

الگوی من در زندگی امام علی(ع)، امام حسين(ع) و پيامبر(ص) است، زمانی كه الگوی انسان چنين شخصيت هايی باشد، هرگز پشيمان نمی شود و مسيرش را ادامه می دهد، به من توهين می شود و مورد آزار قرار می گيرم، اما به دلايلی كه گفتم، تحمل كرده و احساس پشيمانی نمی كنم

اين تازه مسلمان ايتاليايی تصريح كرد: به جرأت می گويم كه فعال‌ترين گروه در زمينه معرفی ادواردو آنيلی، اتحاديه اين شهيد در اصفهان است و من در اينجا از مسئولان اين اتحاديه به خاطر اين كار با ارزش قدردانی می‌كنم.

 

وی ادامه داد: ادواردو آنيلی در كشور خودش از همه جا مظلوم‌تر است و مردم ايتاليا اجازه ندارند اطلاعاتی درباره اين شخصيت كسب كنند و من از مردم ايران و فعالان اين كشور می‌خواهم كه با فعاليت های مختلف، ادواردو را به علاقمندان بيشتر بشناسانند.

 

آنا جووآنا ملودروتو در پايان اين نشست با توصيه به جوانان ايرانی از آنان خواست از انقلاب اسلامی فاصله نگيرند و تأكيد كرد: انقلاب ايران يكی از بهترين و ماندگارترين اتفاقات در جهان بود كه در سال 1357 به وقوع پيوست، جوانان ايرانی امروز بايد قدر اين انقلاب را بدانند و از آن فاصله نگيرند.

 

ادواردو آنيلی در 9 ژوئن 1954 در نيويورك متولد شد. وی تنها پسر و وارث مولتی ميلياردر مشهور ايتاليايی سناتور جووآنی آنيلی بود و مادرش، مارلا كاراچيلو، يك پرنسس يهودی بود. ادواردو پس از اتمام تحصيلاتش در كالج آتلانتيك، برای ادامه تحصيلاتش در زمينه ادبيات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرينستون رفت.

 

وی پس از اتمام تحصيلات دانشگاهی، برای مطالعه عرفان و مذاهب شرقی به كشورهای هند و ايران سفر كرد و در جريان سفرش به كشورمان با امام خمينی(ره) ديدار كرد و به اسلام و تشيع گرويد و نامش را به «مهدی» تغيير داد.

 

در نوامبر سال 2000 ميلادی جسد ادواردو آنيلی در بزرگراه «تورينو ـ ساوانا» در شمال ايتاليا و در نزديكی شهر «تورين» پيدا شد. در آن روز رسانه‌های ايتاليا عمدتا خودكشی را به ادواردو نسبت دادند. هيچ‌ گونه بررسی تكميلی در مورد نحوه قتل او انجام نشد. جسد وی كالبد شكافی نشد و مرگش فوراً خودكشی جلوه داده شد.


منبع : خبر گزاری قرآن (ایکنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

بیشترین بازدید این مجموعه

محاصره مساجد شيعيان از سوي مقامات سعودي
آموزش قرآن و زبان عربی در مدرسه مسيحی «بن» آلمان
اخراج معلم با حجاب بلژیکی
حمله وحشیانه پلیس آذربایجان به دختران و زنان ...
ممانعت از بازی بانوان ایران در بحرین به دلیل ...
گزارش تصویری / بيست‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللی ...
کالج تازه‌تأسیس الهیات اسلامی قبرس تعطیل می‌شود
استاد انصاریان: خدمت به خلق خدا به هر اندازه ای که ...
نخستین کنفرانس قرآنی غرب آفریقا افتتاح شد
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم؛ برای بیان حدیث و ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^