فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

ساخت بزرگترین سرای قرآنی جهان اسلام در پایتخت آغاز می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی شهرداری تهران از کلنگ زنی بزرگترین سرای قرآنی جهان اسلام در نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این مجموعه که در اراضی عباس آباد احداث می شود به طور قطع یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایازی افزود: شورای اسلامی شهر تهران با تصویب طرح تشکیل شورای عالی قرآنی شهر تهران،‌ اهمیت موضوع نشر قرآن و ارزشهای قرآنی در جامعه ارا ز منظر مدیریت شهری اثبات کرد. در شورای عالی قرآنی شهر تهران نیز که با ریاست شهردار تهران برگزار می شود احداث بزرگترین سرای قرآنی جهان اسلام که از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی است تصویب شد.

وی در مورد احداث مجموعه "تهران سرای قرآن" که در نیمه ماه مبارک رمضان، مراسم کلنگ زنی آن برگزار می شود، اظهار داشت: این مجموعه با زیربنایی بالغ بر 60 هزار متر مربع ساخته می شود. هم اکنون تملک زمین این پروژه انجام شده و اقدامات اولیه طراحی ساختمان تهران سرای قرآن نیز به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ساخت ماکت سرای قرآنی جهان اسلام در حال انجام است گفت: امیدواریم پس از تائید مدیران شهری در نیمه ماه مبارک رمضان، کلنگ ساخت این مجموعه زده شود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران افزود: شورای اسلامی شهر تهران در بودجه امسال، اعتبار مطالعات و طراحی این مجموعه را پیش بینی کرده و از این رو همه اقدامات کاملا منطبق با مصوبه شورای شهر است.

ایازی اظهار داشت: با احداث مجموعه "تهران سرای قرآن"، بزرگترین مجموعه قرآنی جهان اسلام در فضای اراضی عباس آباد بنا می شود.

وی گفت: با احداث تهران سرای قرآن، مسابقات بین المللی قرآن همه ساله در این مجموعه برگزار می شود و همچنین موزه قرآنی که از جمله نیازهای جامعه اسلامی امروز ما است نیز در این مکان دایر می شود.

 ایازی افزود: این مجموعه در هیچ کشوری حتی در عربستان و مصر و مالزی هم وجود ندارد که شامل هفت تالار اصلی سالن نمایش، موزه‌ای برای نگهداری از قرآنهای نفیس و مجموعه‌های مرتبط با موضوعات قرآنی است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: با احداث تهران سرای قرآن، تالارهای متعددی را برای اجرای برنامه های فرهنگی قرآنی ایجاد می شود و امیدواریم در یک دوره زمانی چهار ساله این مجموعه به بهره برداری برسد.

ایازی افزود: با احداث این مجموعه بزرگترین رویداد فرهنگی در سطح شهر تهران رقم می خورد که به طور قطع در جامعه امروز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

محرم يا ربيع کدام اول سال است؟
مقام وحدت در كلام طبسى‏
معناى «الرحمن»
آثار خطرناك مال حرام
شكر ، بالاترين عبادت
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
هفهاف بن مهند راسبى
مفهوم شكر، مدح، حمد
عارف كيست ؟
محبت به شقى ترین مردم

بیشترین بازدید این مجموعه

آداب معاشرت
تفسیر سوره واقعه (2) تهران (مسجد حضرت امیر (ع)) ...
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
شش خصلت ماندگار
آثار خطرناك مال حرام
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
زمام امور در دست حق‏
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏
زهد يا رهبانيت‏
زهد در كلام مجلسى رحمه الله‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^