فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

هموطن كلیمی در نمایشگاه قرآن مسلمان شد

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از فارس، يک هموطن 60 ساله کليمي،‌ با شهادت به يگانگي خدا و پيامبري حضرت محمد (ص)شب گذشته و در نمايشگاه قرآن به دين مبين اسلام گرويد.

روز چهارم هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم در حالي سپري شد که مهمترين اتفاق آن، پذيرفتن آيين اسلام و مذهب تشيع توسط يک هموطن کليمي بود.

اين هموطن 60 ساله، پس از چهار جلسه مشاوره و يک گفت‌وگوي طولاني با يکي از مشاوران و کارشناسان ديني حاضر در نمايشگاه، آمادگي خود را براي پذيرفتن آيين اسلام اعلام کرد و شهادتين را بر زبان جاري ساخت.

اين مراسم در حضور تني چند از حجج اسلام و کارشناسان ديني نمايشگاه قرآن انجام شد و در پايان، يک گواهي مبني بر پذيرفتن آيين اسلام، تنظيم و به وي اعطا شد.

- راهروي ورودي جنوب غربي ايستگاه متروي شهيد بهشتي به شيوه زيبايي با تابلوهاي قرآني تزئين شده است که با حال و هواي مبارک رمضان و نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم متناسب است.

- توفيق اجباري عبور از نمايشگاه مواد غذايي که در ابتداي خروجي شمالي ايستگاه متروي شهيد بهشتي قرار دارد، موجبات نارضايتي بسياري از بازديدکنندگان نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم را فراهم آورده است.

- برخلاف سال‌هاي گذشته علاوه بر خودروهاي ون صلواتي، چند دستگاه اتوبوس صلواتي نيز وظيفه انتقال بازديدکنندگان از در مترو تا مصلاي تهران را بر عهده دارند که البته به نظر مي‌رسد با ورود به ماه مبارک رمضان و به تبع آن استقبال بيشتر روزه داران از نمايشگاه‌، تردد اين اتوبوس‌ها با مشکل و به کندي صورت پذيرد.

- محل بخش‌هاي مختلف نماشگاه امسال نسبت به ساليان گذشته تغييرات بسياري داشته است که از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به تغيير محل بخش‌هاي حوزوي و محصولات فرهنگي اشاره کرد.

- نامناسب بودن محل استقرار غرفه‌هاي بخش محصولات فرهنگي، موجبات ناراحتي و اعتراض اين غرفه‌داران را پديد آورده است.

- حضور چهره‌هاي جديد در بخش پژوهش با استقبال خوب بازديدکنندگان همراه بوده است. البته بازديدکنندگان ثابت و دائمي اين بخش نيز جوياي احوال برخي کارشناسان قديمي اين بخش هستند. به گزارش خبرنگار فارس «شرکت در طرح ضيافت» و «حضور در مکه مکرمه» عمده‌ترين دليل عدم حضور برخي کارشناسان سال پيش در بخش حضوري است.

- تابلوي زيباي «سرّ عشق» که سال گذشته نظر بسياري از بازديدکنندگان را به خود جلب کرده بود، امسال نيز در اين نمايشگاه و در کنار تابلوي جديدي با نام «ساقي عشق» قرار دارد. پيش از اين خبري مبني بر اهداي تابلوي «سر عشق» به حرم مطهر امام حسين (ع) ‌اعلام شده بود.
به گزارش خبرنگار فارس، موضوع نصب اين تابلو در حرم حضرت سيدالشهداء (ع) همچنان به قوت خود باقي است و يکي از دلايل تعويض قاب آن نيز به همين دليل است.

- يکي ديگر از تابلوهايي که نظر بازديدکنندگان را به خود جلب مي‌کند، تابلويي با عنوان «تمام قرآن در يک خط» است. در اين تابلو تمام قرآن کريم به صورت دايره‌وار نوشته شده است که ابتداي آن، مرکز اين دايره و آخرين آيه نيز در دورترين فاصله از مرکز (يعني محيط دايره)‌ قرار دارد.

ـ در ساعات پاياني نمايشگاه، سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشگاه بازديد کرد. اين بازديد تا ساعت يک بامداد به طول انجاميد.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

محرم يا ربيع کدام اول سال است؟
مقام وحدت در كلام طبسى‏
معناى «الرحمن»
آثار خطرناك مال حرام
شكر ، بالاترين عبادت
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
هفهاف بن مهند راسبى
مفهوم شكر، مدح، حمد
عارف كيست ؟
محبت به شقى ترین مردم

بیشترین بازدید این مجموعه

آداب معاشرت
تفسیر سوره واقعه (2) تهران (مسجد حضرت امیر (ع)) ...
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
شش خصلت ماندگار
آثار خطرناك مال حرام
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
زمام امور در دست حق‏
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏
زهد يا رهبانيت‏
زهد در كلام مجلسى رحمه الله‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^