فارسی
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 21 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین انصاریان

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی ، ترجمه قرآن کریم استاد حسین انصاریان مورد توجه و استقبال علاقمندان قرآن کریم قرار گرفته است
استاد بهاء الدین خرمشاهی در نقد و بررسی ترجمه های قرآن کریم ترجمه استاد انصاریان را یکی از بهترین ترجمه های موجود دانسته است و از ایشان قدردانی کرده اند ، و مرکز دارالترجمه قرآن کریم نیز طی نامه ای ضمن اعلام نظر خود این ترجمه را از بسیاری کاستیها و لغزشهای مترجمان دیگر مصون دانسته است .
ترجمه حاضر ، حاصل تلاش چهار سال مستمر استاد و با استفاده از منابع علمی ارزشمندی چون: اعراب القرآن ، مفردات راغب ، المنجد ، فروق اللغات ، العین ، مصباح المنیر ، فرهنگ معین ، مجمع البحرین و تفاسیری مانند : الصافی ، الکشاف ، مجمع البیان ، المیزان ، ایسرالتفاسیر ، نور الثقلین ، روض الجنان و ... نگاشته شده است . متن ترجمه پس از سه بار باز نویسی و دوبار بازخوانی به وسیله دو  ویرایشگر،پیش از چاپ به متخصصانی از گروه بررسی تخصصی مرکز بین المللی دارالترجمه قرآن که نقد و انتقادشان مورد توجه محافل علمی است سپرده و اساتید و کارشناسان خبره دارالترجمه قرآن کریم نیز نسبت به این اثر ارزشمند آورده اند که « این ترجمه از نظر نگارش ساده و روان و قابل فهم همگان است و در مواردی توضیحاتی برآن افزوده شده است ، ایشان در بخش دیگری آورده اندکه از ترجمه پیداست که در کار آن دقت به عمل آمده و از بسیاری از کاستی ها و لغزش هایی که برای مترجمان پیش آمده دور است » در این ترجمه سعی شده تا مطالب بگونه ای باشد که خالی از ابهام و پیچیدگی بیان شده و تا حدی نزدیک به مقاصد و معانی و آیات باشد . لازم به ذکر است این ترجمه که پیش از این توسط انتشارات اسوه و آیین دانش و دارالعرفان و به خط عثمان طه و استاد نیریزی و استاد اشرفی با ترجمه مقابل و ترجمه زیر منتشر گردیده است ، هم اکنون توسط سازمان دارالقرآن و 4 ناشر فعال قرآنی در دست چاپ با تیراژ میلیونی می باشد . تاکنون پیش از یک میلیون نسخه از این اثر مبارک توسط ناشران چاپ و به دست علاقمندان رسیده است.
پیش بینی شده است که در سال جاری و سال آینده ، مجموعا بیش از دو میلیون نسخه قرآن کریم با ترجمه ممتاز استاد حسین انصاریان به چاپ برسد .

 


منبع : روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

کلیات مفاتیح الجنان با ترجمه استاد حسین انصاریان ...
متن مقاله حضرت استاد حسین انصاریان در کنگره مکتب ...
برنامه سخنرانی های استاد حسین انصاریان/ پنجم ماه ...
جمعی از مدیران رادیو معارف از موسسه دارالعرفان ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^