فارسی
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 - الاثنين 11 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

تنها راه سعادت در دنيا و آخرت‏

 پس چگونه زندگى كنيم؟ باز آيات بعد را با «واو» عاطفه مى آورد:«وَأَطِيعُواْ اللَّهَ وَالرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»
بياييد اين چند روزه اى كه در دنيا هستيد، از خدا و پيغمبر صلى الله عليه و آله اطاعت كنيد تا به رحمت خدا برسيد.شما همه متدين و اهل قرآن هستيد. بررسى كنيد در قرآن كريم يا روايات، براى رسيدن به رحمت خدا، كانالى غير از اطاعت خدا و پيغمبر صلى الله عليه و آله هست يا نه؟ اگر هست به من نيز اطلاع بدهيد.
اهتمام اهل بيت عليهم السلام به جدايى مردم از كج فهمى دين
خدا در قرآن مى فرمايد: بعضى ها بى علم، بى دانش،«بِغَيْرِ عِلْمٍ» به نادانى، نفهمى و از روى جهل چيزهايى را مى گويند، مثلًا مى گويند: اى آقا، خدا «ارحم الراحمين» است، چقدر سخت مى گيريد؟ حال دو ريال پول ربا مگر چيست؟ يا يك ليوان عرق خوردن در دستگاه به اين با عظمتى خدا، كجا حساب مى شود؟ دو ركعت نماز چه دردى را دوا مى كند؟ خدا «ارحم الراحمين» است.
اين حرف ها را به نادانى مى گويند، در حالى كه دانايانى مانند حضرت صادق عليه السلام وقتى رحمت خدا را مطرح مى كنند، مى فرمايد:
 «أيقنت أنك أنت أرحم الراحمين»  ما اهل بيت نيز اقرار داريم كه تو «ارحم الراحمين» هستى، اما:«فى موضع العفو و الرحمة»
آنجايى كه جا داشته باشد كه پروردگار گذشت و رحم كند، اما اگر جا نداشته باشد كه گذشت كند، آنجا چگونه گذشت كند؟ خدا «ارحم الراحمين» است، اما شمر را نيز جا دارد كه عفو و گذشت كند؟ كسى نمى گويد: خدا «ارحم الراحمين» نيست. قرآن، انبيا، ائمه عليهم السلام، دين، علما و ما نيز مى گوييم: خدا «ارحم الراحمين» است، اما كجا؟ همين طور بى شرط و مطلق؟اين گونه كه نادانان مى گويند، معنيش اين است كه اصلًا يك نفر جهنّمى نيز در اين عالم نداريم. جهنّم جايى است كه براى خودش مى سوزد، چرا؟ چون خدا «ارحم الراحمين» است، اين كه نمى شود. يزيد هفتاد و دو نفر از خوبان عالم را كشت، مگر مى شود گذشت كرد؟ باز هم خدا «ارحم الراحمين» است؟ روز قيامت تخت امام حسين عليه السلام را برابر تخت يزيد بگذارند، به امام حسين عليه السلام بگويند: چون تو شهيد شدى، رحمانيت ما تو را به بهشت آورده است و به يزيد بگويند: چون تو گنهكار بودى، عفو ما تو را به بهشت آورده. اين جهالت و به هم ريختن همه قوانين تشريعى پروردگار عالم است.


منبع : مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

تبیین لغت دنیا
ارزشها و لغزشهاى نفس - جلسه بیست وچهارم – (متن ...
نامحدود بودن خواسته‏ها در بهشت
اندیشه در اسلام - جلسه دوازدهم
على (ع) مصداق پاكى ها - جلسه دوم (متن کامل +عناوین)
برخورد كريمانه خدا با عموم خلق خدا
3 ـ تبعيت از ولايت و رهبرى
ماندگاری در مسیر توحید با تکیۀ بر نشانه‌ها
درك اوصاف پروردگار
بيدارى؛ منزل اول سير الى اللّه

بیشترین بازدید این مجموعه

مرگ و فرصتها - جلسه یازدهم
عذاب، نتيجه گناهان
نقطه شقاوت در انسان‏
«ارحنا يا بلال»
سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏
بيدارى؛ منزل اول سير الى اللّه
ساختمان تشريعى انسان در برابر گناه
انديشه در آفرينش زمين و آسمان‏
در پی خیر بودن
منابع کسب معرفت حق

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^