فارسی
پنجشنبه 13 دى 1403 - الخميس 1 رجب 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

ايفاى اجر از جانب خدا

 

 در ادامه مى فرمايد :

  » وَأَمَّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّلِحَتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ «

  چرا نمى گويد : »فيؤدّونهم اجورهم « پاداش آنان را ادا مى كنيم ؟ »فيوفّيهم « ، ريشه اش »وفى « است ؛ يعنى كامل ، پر و بدون كم گذاشتن .

 يعنى در قيامت نمى گويم : نمازى كه تو خواندى ، روزه اى كه گرفتى ، مكه اى كه رفتى ، نمى ارزند و ناقص هستند ، پس پاداش من نيز به همان نسبت بايد ناقص باشد ، بلكه من پاداش شما را پر مى كنم ، گرچه عملش سر خالى و ناقص باشد . اين معنى »يوفّيهم « است . چنين مهرورزيى را نمى توانيد پيدا كنيد .

 لذا پيامبر صلى الله عليه وآله كه نمونه عبادتش را هيچ انسانى در عالم نداشته است ، وقتى براى عبادت مى رفت ، اشك مى ريخت و مى گفت :

  » ما عبدناك حقّ عبادتك «

  خدايا ! من آن گونه كه شايسته توست ، عبادت و بندگى نكردم . چه كسى مى تواند بگويد : من شايسته خدا بندگى كرده ام ؟

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

احسان به اقوام‏
حقيقت چهارم: روزه، اعلان محبت واقعى به خداوند
قم - بيت مرحوم آيت الله العظمي بروجردي - جلسه دوم
شگفتی‌های دیگری در خلقت انسان
1 ـ « خُذِ الْعَفْوَ »
داستان عيسي (ع) و قرية ويران شده
اهل ايمان و گناه كبيره‏
تهران_ حسینیه همدانیها رمضان 94 سخنرانی یازدهم
ایمان و آثار آن - جلسه بیست و یکم - (متن کامل + ...
داستانى درباره صبر در برابر فقر

بیشترین بازدید این مجموعه

منش و اخلاق امام سجاد عليه السلام‏
عذاب، نتيجه گناهان
مالك و مملوك‏
هدف خلقت از زبان امام على عليه السلام‏
سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏
عالم تكوين و عالم تشريع
ايفاى اجر به مؤمنان صالح
وضعيت گناهكاران در قيامت
شرایط ورود به فضای رحمت
معنا و فلسفۀ عبادت

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^