فارسی
چهارشنبه 15 آذر 1402 - الاربعاء 23 جمادى الاول 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

ايفاى اجر از جانب خدا

 

 در ادامه مى فرمايد :

  » وَأَمَّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّلِحَتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ «

  چرا نمى گويد : »فيؤدّونهم اجورهم « پاداش آنان را ادا مى كنيم ؟ »فيوفّيهم « ، ريشه اش »وفى « است ؛ يعنى كامل ، پر و بدون كم گذاشتن .

 يعنى در قيامت نمى گويم : نمازى كه تو خواندى ، روزه اى كه گرفتى ، مكه اى كه رفتى ، نمى ارزند و ناقص هستند ، پس پاداش من نيز به همان نسبت بايد ناقص باشد ، بلكه من پاداش شما را پر مى كنم ، گرچه عملش سر خالى و ناقص باشد . اين معنى »يوفّيهم « است . چنين مهرورزيى را نمى توانيد پيدا كنيد .

 لذا پيامبر صلى الله عليه وآله كه نمونه عبادتش را هيچ انسانى در عالم نداشته است ، وقتى براى عبادت مى رفت ، اشك مى ريخت و مى گفت :

  » ما عبدناك حقّ عبادتك «

  خدايا ! من آن گونه كه شايسته توست ، عبادت و بندگى نكردم . چه كسى مى تواند بگويد : من شايسته خدا بندگى كرده ام ؟

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

توبه از گناه های ظاهری و باطنی
شیطان و اهل تقوا - جلسه نوزدهم - (متن کامل + عناوین)
معنا و فلسفۀ عبادت
تبدیل سرمایه به آخرت آباد
انديشه در قرآن و خلقت
توبه واقعى از ديدگاه رسول گرامى اسلام‏
استقامت صاحبان عقل در مواجهه با دعوت شیاطین
هشت خصلت الهی، ویژۀ بندگان محبوب
مصادیق حقیقی در قرآن کریم
تهران_ حسینیه همدانیها رمضان 94 سخنرانی شانزدهم 

بیشترین بازدید این مجموعه

به میدان رفتن آینه ی تمام نمای پیامبر اسلام(ص)، ...
ورود کاروان اسرا به شهر شام
رعايت عدالت و انصاف در خريد و فروش‏
ديدن باطن افراد با نور الهى
ویژگی های اهل نماز شب
پند فردوسی در باب حقیقت رستگاری
تهران_ حسینیه همدانیها رمضان 94 سخنرانی بیست و ششم
مودّت قُربا، پاداش رسالت پیامبر اکرم(ص)
برتریِ انجام عمل به سخن گفتن
اهمیت معرفت و شناخت الهی

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^