فارسی
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 21 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

گوشه‏اى ديگر از سبب عذاب اليم‏

 

«عن ابى عبدالله قال: ثلاثة لا يكلمهم الله تعالى و لا يزكيهم و لهم عذاب اليم منهم المرءة توطى «على» فراش زوجها:» خداوند با سه طايفه سخن نمى گويد و آنان را از آلودگى پاك نمى كند و عذاب اليم براى آنان است از اين سه طائفه زنى است كه مردى اجنبى را در بستر همسرش به خود راه دهد و مرتكب زنا گردد.

«عن ابى عبدالله قال: اميرالمؤمنين (ع): الا اخبركم باكبر الزنا؟ قال: هى امرءة توطى ء فراش زوجها فتاتى بولد من غيره فيلزمه زوجها فتلك التى لا يكلمها الله و لا ينظر اليها يوم القيامة و لا يزكيها و لها عذاب اليم.»

امام صادق (ع) از اميرمؤمنان روايت مى كند كه آن حضرت فرمود: آيا شما را به بزرگ ترين زنا آگاه نكنم؟

بعد فرمود: آن عمل زنى است كه مرد اجنبى را به بستر شوهر خويش راه دهد و از آن اجنبى فرزندى بياورد و او را به شوهر خود نسبت دهد، پس خدا با آن زن سخن نمى گويد و روز قيامت بر وى نظر رحمت نمى اندازد و او را از گناهش پاك نكند و براى او عذاب دردناك باشد.

«قال ابوعبدالله: من اكل من مال اخيه ظلماً و لم يرده عليه اكل جذوة من النار يوم القيامة:»

حضرت صادق (ع) فرمود: هر كس پاره اى از مال بردار دينى [يا انسانى خود را] به ستم بخورد و آن را به او بازنگرداند در روز قيامت پاره اى از آتش خواهد خورد.

عن ابى جعفر (ع) قال: ان فى جهنم لجبلًا يقال له الصعدى و ان فى الصعدى لوادياً يقال له سقر و ان فى سقر لجبا يقال له هبهب كلما كشف غطاء ذلك الجب ضج اهل النار من حره و ذلك منازل الجبارين: «2» حضرت باقر فرمود: به يقين در دوزخ كوهى است كه آن را صعدى گويند و در آن كوه درّه اى است كه آن را سقر ناميده اند، و در آن سقر چاهى است كه آن را هبهب خوانند، هر بار كه پرده از روى آن چاه برگيرند از شدت حرارتش اهل دوزخ فرياد كنند و آن چاه جايگاه بيدادگران و جباران است.

«عن ابى ولاد الحناط قال: سمعت ابا عبدالله (ع) يقول: من قتل نفسه متعمداً فهو فى نار جهنم خالداً فيها:»

ابى ولاد حناط مى گويد از حضرت صادق (ع) شنيدم مى فرمود: هر كس خودكشى كند و عمداً به دست خود به عمرش خاتمه دهد در آتش دوزخ جاويدان خواهد بود.

«عن ابى عبدالله انّه سئل عمن قتل نفساً متعمداً قال: جزاءه النار:»

از حضرت صادق سئوال شد: درباره ى كسى كه كسى را از روى عمد به قتل برساند فرمود: پاداشش آتش است.

 

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

عاقبت اندیشی
غفلت عامل خود فراموشی
برپایی مجالس اهل بیت (ع)
اخلاق خدا را رعایت کنید
شیعه‌ مورد نظر ائمه
نزدیک شدن به خدا
مرگ بدكاران از نظر قرآن
سقوط پس از رفعت‏
امام مهربان
عفت وپاکدامنی

بیشترین بازدید این مجموعه

مرگ بدكاران از نظر قرآن
ازواج مطهره‏
سقوط پس از رفعت‏
دومين سفر به شام‏
غفلت، خسارت و مرگ معنوى‏
عفت وپاکدامنی
امام مهربان
نزدیک شدن به خدا
عاقبت اندیشی
محور عشق

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^