فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

پوشیدن چادر در مدارس كازرون اجباری شد

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از ايونا، رئيس اداره آموزش و پرورش کازرون از اجراي مصوبه پوشيدن چادر به عنوان لباس رسمي در مدارس راهنمايي و دبيرستان دخترانه کازرون از ابتداي مهرماه سال جاري خبر داد.

وي بيان داشت: آيين‌نامه عفاف و حجاب را به تمام مديران مدارس ابلاغ کرده‌ايم و آنها نيز توجيه شده‌اند که براي تهيه لباس‌هاي فرم مشخصات موجود در آيين‌نامه را رعايت کنند.

محسن توحيديان صبح امروز در جلسه شوراي آموزش و پرورش اظهار داشت: مصوبه‌اي براي عجين کردن افراد به ويژه دانش‌آموزان دختر با حجاب در جلسات گذشته شوراي آموزش و پرورش شهرستان داشته‌ايم. مصوبه پوشيدن چادر را به عنوان لباس فرم و رسمي در مدارس راهنمايي و دبيرستان دخترانه اعلام کرده‌ايم که از ابتداي مهر ماه سال جاري و سال تحصيلي جديد اجرا مي‌شود.

رئيس اداره آموزش و پرورش کازرون اضافه کرد: در راستاي بحث عفاف و حجاب سمينارهاي مختلفي را نيز با عنوان حجاب در مدارس برگزار کرده‌ايم. آيين‌نامه عفاف و حجاب را به تمام مديران مدارس ابلاغ کرده‌ايم و آنها نيز توجيه شده‌اند که براي تهيه لباس‌هاي فرم مشخصات موجود در آيين‌نامه را رعايت کنند.

توحيديان با بيان اينکه بخشنامه‌ها را به بازارها داده‌ايم تا سياست توزيع پارچه‌هاي مانتويي خود را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: مديران بايد رنگ لباس را اعلام کنند و هيچ مديري نبايد بزاز و فرد خاصي را براي دوخت مانتو و شلوار معرفي کند. چادر را به عنوان لباس رسمي مدارس معرفي کرده‌ايم.

وي با اشاره به مدارس خاص موجود در کازرون گفت: مدارس خاص دستورالعمل‌هاي خاص خود را دارند. برخي مدارس براي آنها شهريه تعيين شده است، مانند مدارس هيئت امنايي که در کازرون سه نمونه از اين مدرسه‌ها در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه فعاليت مي‌کنند.

در ادامه اين جلسه معاون پرورشي اداره آموزش و پرورش کازرون از برگزاري مسابقات قرآن مراکز پنج‌گانه در فروردين ماه سال 90 در کازرون خبر داد و اظهار داشت: در ايام مسابقات حدود يک‌هزار و 200 دانش‌آموز با 300 همراه به مدت سه روز در مدارس شهر اسکان داده مي‌شوند و دانش‌آموزان شرکت کننده با يکديگر به رقابت مي‌پردازند.

جبار جهانبخشي با بيان اينکه مدارس در نظرگرفته شده براي برگزاري مسابقات قرآن بايد به امکانات کافي تجهيز شوند، افزود: کميته‌هايي تشکيل شده است که کار خود را آغاز کرده‌اند و ما کارهاي اجرايي را از اوايل دي ماه سال جاري آغاز مي‌کنيم.

وي با بيان اينکه سال گذشته آموزش و پرورش کازرون بين 59 اداره استان فارس مقام نخست در مسابقات قرآن را کسب کرده است، ادامه داد: از خيران نيز تقاضا داريم تا با کمک خود زمينه هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات قرآن در کازرون را فراهم کنند.

جهانبخشي با اشاره به اينکه کازرون تا به حال سه بار ميزبان مسابقات قرآن مراکز پنج‌گانه بوده است، تصريح کرد: در کميته استقبال نحوه پذيرايي، مکان استقرار، نحوه برگزاري مراسم استقبال و حتي نحوه پوشش استقبال کنندگان نيز مطرح شده است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

محرم يا ربيع کدام اول سال است؟
مقام وحدت در كلام طبسى‏
معناى «الرحمن»
آثار خطرناك مال حرام
شكر ، بالاترين عبادت
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
هفهاف بن مهند راسبى
مفهوم شكر، مدح، حمد
عارف كيست ؟
محبت به شقى ترین مردم

بیشترین بازدید این مجموعه

آداب معاشرت
تفسیر سوره واقعه (2) تهران (مسجد حضرت امیر (ع)) ...
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
شش خصلت ماندگار
آثار خطرناك مال حرام
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
زمام امور در دست حق‏
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏
زهد يا رهبانيت‏
زهد در كلام مجلسى رحمه الله‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^