فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 6
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1401 ساعت 2:13 بعد از ظهر

استاد انصاریان در حسینیه هدایت مطرح کرد:

حضرت زینب(س) مصداق انسانی آیات قرآن کریم است

استاد انصاریان با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در وقایع روز عاشورا، تصریح کرد: در روز عاشورا وقتی حضرت زینب(س) مشاهده کرد که امام سجاد(ع) با دیدن بدن قطعه قطعه شده پدر، بی‌تاب گشته، به کنار او رفت و فرمود: ای حجت باقی‌ماندگان! بی‌تابی نکن چرا که این گودال قتلگاه و این بیابان در آینده آباد شده و از همه جای دنیا برای بوسیدن خاک محل شهادت پدرت حضور پیدا می‌کنند.
حضرت زینب(س) مصداق انسانی آیات قرآن کریم است

به گزارش روابط عمومی موسسه دارالعرفان، استاد حسین انصاریان، استاد حوزه و مفسر قرآن کریم به مناسبت ایام وفات حضرت زینب(س) در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و درباره ابعاد شخصیتی ایشان اظهار داشت: به همان مقدار که سخن گفتن درباره شخصیت عرشی امام حسین(ع) مشکل است، گفتار درباره عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) هم بسیار سخت می‌باشد چرا که شخصیت ایشان همچون اقیانوسی است که نه ساحل داشته و نه عمق آن پیداست بنابراین برای توضیح این شخصیت والا بایست به آیات قرآن رجوع کرد. در وجود حضرت زینب(س)، تمامی آیات قرآن تجلی پیدا کرده و به عبارتی دیگر، ایشان مصداقی انسانی از قرآن کریم می‌باشند که خداوند برای چنین افرادی مغفرت و اجری عظیم قرار داده است. 

 

وی ادامه داد: وقتی در روز پنجم جمادی الاول، قنداقه حضرت زینب(س) را به پیامبر اسلام(ص) دادند، همان لحظه حضرت محمد(ص) فرمودند که گریه برای زینب(س) هم‌طراز گریه برای حسن(ع) و حسین(ع) است. این سخن پیامبر(ص) نشان می‌دهد که وجود حضرت زینب(س) سرمایه‌ای گرانبهاست که اگر زنان مسلمان به او اقتدا کرده و الگو قرار دهند، فیوضات فراوان الهی را دریافت خواهندکرد.

 

استاد انصاریان در ادامه با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در وقایع روز عاشورا، تصریح کرد: شیخ صدوق و شیخ طوسی در کتب خود نقل کرده‌اند که وقتی امام حسین(ع) در روز عاشورا قصد داشت به میدان برود، حضرت زینب(س) را فراخواند و به ایشان فرمود تا پیش از اینکه فرزندم از بستر بیماری برخیزد، تمام ارزش‌ها و حقایق امامت را تو انتقال می‌دهم و هنگامی که من شهید شدم و زین العابدین(ع) از بستر بیماری برخاست، وظیفه انتقال همه علوم امامت به او، بر عهده تو می باشد. این موضوع نشان می دهد که درک ظرفیت وجودی و معنوی حضرت زینب کبری(س) از فهم بندگان خارج است.

 

وی افزود: در روز عاشورا وقتی حضرت زینب(س) مشاهده کرد که امام سجاد(ع) با دیدن بدن قطعه قطعه شده پدر، بی‌تاب گشته، به کنار او رفت و فرمود: ای حجت باقی‌ماندگان! بی‌تابی نکن چرا که این گودال قتلگاه و این بیابان در آینده آباد شده و از همه جای دنیا برای بوسیدن خاک محل شهادت پدرت حضور پیدا می‌کنند.

 

این محقق، مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی گفت: هنگامی که در روز عاشورا دو فرزند حضرت زینب(س) از مادر اجازه گرفتند که به میدان بروند، ایشان بلافاصله به آنها گفت که از حسین(ع) اجازه بگیرید و جان خود را در راه امامت فدا کنید. فردی که تسلیم باشد همه‌ی خواسته‌های خدا را عاشقانه قبول می‌کند همچون حضرت ابراهیم(ع) که وقتی قرار بود در آتش نمرودیان انداخته شود، با آرامش کامل تسلیم امر خدا بود اما متاسفانه خیلی از مردم به صورت تمام و کمال تسلیم خواسته‌های خدا نیستند و دستورات الهی را تا جایی انجام می دهند که به اموال و خانواده آنها آسیب نرسد همچون برخی افراد که از پرداخت خمس و زکات خودداری می‌کنند اما به واجبات دیگری همچون نماز و روزه عمل می‌کنند.

 

لازم به ذکر است که مراسم عزاداری به مناسبت ایام وفات حضرت زینب(س)، از شب گذشته در حسینیه هدایت آغاز شده و تا 18 بهمن ماه ادامه دارد.

0
100% (نفر 6)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

خاخام‌هاي صهيونيست:‌منطقه‌‌ الاقصي وقف ...
تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
جمع‌آوری هزاران نسخه قرآن دارای اشتباه در ...
تازه‌مسلمانان مالزيايی صاحب مركز اسلامی ...
رجب طیب اردوغان: 1400 سال است داغ کربلا در دل داریم
استاد انصاریان تبیین کردند؛ هدف از خلقت انسان، ...
مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دهه اول محرم در ...
استاد انصاریان: عبادت پیوسته و خالصانه ...
استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
واجبات و محرمات ریشه در عشق خدا به بندگان دارد

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^