فارسی
يكشنبه 27 خرداد 1403 - الاحد 8 ذي الحجة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 2 اسفند 1388 ساعت 00:00 صبح

ترور مشکوک و نافرجام امام جماعت مسجد النبی(ص) و تهمت افراطیون به شیعیان

در حالی که اخبار ضد و نقیضی درباره اقدام به ترور امام جماعت مسجد النبی(ص) مخابره شده است، سایت های افراطی عربستان سعودی تلاش کردند این اقدام را به شیعیان نسبت دهند.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در حالی که اخبار ضد و نقیضی درباره اقدام به ترور امام جماعت مسجد النبی(ص) مخابره شده است و حتی گفته می شود که برخی طرف های امنیتی، در اصل این ماجرا تشکیک کرده اند، سایت های افراطی وهابیت تلاش می کنند از آب گل آلود، علیه شیعیان ماهی بگیرند!
سایت های خبری وهابیت اعلام کرده اند: هنگام اقامه نماز صبح روز جمعه شاهد تلاش برای ترور «شیخ صلاح البدیر» امام جماعت آن بودند که توسط شخص شیعه ای چاقو به دست صورت گرفت ولی ناکام ماند.
اما روزنامه "حوار و تجديد" فرد مهاجم را دارای اختلالات رواني توصیف کرد و نوشت: وی صبح جمعه در صف اول نماز صبح، پشت سر امام جماعت حضور داشت و سعي کرد با سلاح سرد به امام جماعت حمله ور شود. نيروهاي امنيتي توانستند با استفاده از دوربين هاي مدار بسته فردي را مشاهده کنند که صورت خود را پوشانده و هنگام رکعت اول نماز در صف دوم بود و در رکعت دوم به صف اول آمد. نيروهاي امنيتي پس از مشکوک شدن به وضعيت موجود، به صف اول آمده و فرد مورد نظر را بازداشت کردند. اين فرد قصد داشت با چاقو به امام جماعت ضربه وارد کند.
پليس مدينه منوره در بيانيه اي مطبوعاتي با اعلام اين حادثه، اعلام کرد که به امام جماعت آسيبي وارد نشده است. در اين بيانيه آمده است که: هنگام نماز صبح روز جمعه در مسجد نبوي، نيروهاي امنيتي متوجه فردي شدند که در صف دوم ايستاده است بدون آن که به رکوع يا سجده برود، و نيروهاي امنيتي پس از بازداشت و بازرسي او متوجه شدند که اين فرد 2 چاقو با خود حمل مي کرده است. اين فرد به کسي حمله نکرده و اظهارات مطرح شده در برخي از خبرگزاري ها و پايگاه هاي اينترنتي خبري درباره اصابت چاقو به اما جماعت نادرست است.
اما از سوی دیگر، گفته می شود «سرتیپ عوض السرحانی» رییس پلیس مدینه اعلام کرده است که سایت های افراطی در پی انتشار شایعه ای بودند تا ترور امام جماعت مسجد النبی را به شیعیان نسبت دهند!
 روزنامه سعودی "الوطن" هم ـ با شیطتنی خاص ـ تلاش کرد این قضیه را به شیعیان نسبت دهد و نوشت: «مقامات امنیتی مسجد بدون جلب توجه نمازگزاران و امام مسجد وی را دستگیر کردند. انتشار این خبر در بین نمازگزاران باعث ایجاد فتنه ای در بین زائران حرم نبوی می شد که شیعیان و اهل سنت را در مقابل هم قرار می داد».
اما گفته می شود این شایعه باعث شد تا مقامات مسجد النبی(ص) برای مدت کوتاهی، از حضور شیعیان در مسجد جهت اقامه نماز جلوگیری کنند!
لازم به ذکر است که صلاح البدیر ـ همانند دیگر وهابیون ـ عقاید بسیاری افراطی نسبت به شیعیان دارد و در آخرین اقدامش خطر مبارزان الحوثی را به دولت عربستان هشدار داده بود.


منبع : ابنا نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اعتراض به رشد اسلام ستیزی در فرانسه
مسلمان شدن شش غير مسلمان با صداي مؤذن
برپايي كنفرانس رهبران ديني در ايتاليا
رونمایی از نرم افزار تفسیر گویا و تجلیل از استاد ...
گزارش تصویری/ انفجار در حسینیه شیعیان بغداد و ...
دامه دشمنی وهابیون مصری با پیروان اهل بیت(ع)، ...
برخی نام‌های اسلامی در چین ممنوع شد
گزارش تصویری/ بازدید استاد انصاریان از آرامگاه ...
استاد انصاریان: سه گناه نابخشودنی/ دل‌های در ...
در مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی به قلم استاد ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^