فارسی
پنجشنبه 04 مرداد 1403 - الخميس 17 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

حقيقت دوم: واعظ درون‏


«و واعظ من نفسه».

اگر كسى بخواهد مؤمن واقعى باشد، بايد به وجدان بيدار خود و نصيحت كننده باطنى اش كه همان فطرت و وجدان و انصافش است تكيه كند.

ضمير انسان، نظير اين سؤال ها را بسيار از او مى پرسد: چرا به جنگ ابى عبد اللّه الحسين، عليه السلام، آمدى؟ چرا در اردوى يزيديان قرار گرفتى؟ چرا خود را به جايزه ابن زياد فروختى؟ چرا خود را در مقامى قرار دادى كه خدا، پيغمبر، على و فاطمه، عليهم السلام، را از خود ناراضى كنى؟ اين واعظ درونى و الهى و نورانى است. حرّ بن يزيد به اين چراها جواب داد و ديد به عنوان يك انسان عاقل نبايد در سلك يزيديان باشد و خود را به جايزه ابن زياد بفروشد. حر به نداى اين واعظ درونى گوش داد و به جايى رسيد كه ابى عبد اللّه، عليه السلام، كنار بدن خون آلودش فرمود:

«أنت سعيد فى الدنيا و الاخرة».

 


منبع : پايگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حقوق زن بر شوهر
جواب اهل جهنم به اهل بهشت
توجه به زن و ازدواج از ديدگاه قرآن‏
ماه توبه و انابه‏
ديدن بهشت آخرتى در دنيا
ادا كردن حق نمك‏
حقوق فرزندان بر پدر و مادر
بلاى بى‏تقوايى اروپا
پیروی از شیطان
صله رحم‏

بیشترین بازدید این مجموعه

خودشناسی - جلسه اول
در خرابه ی شام چه گذشت؟ چگونگی شهادت سه سالۀ حضرت ...
ديدن بهشت آخرتى در دنيا
ماه توبه و انابه‏
اهميت اقامه نماز
تكليف بر حق الناس از طفوليت
جواب تقاضاى دوزخيان از اهل بهشت
حقانيت ترازوهاى آخرتى
هدايت تكوينى و تشريعى - جلسه یازدهم (2) – (متن کامل ...
نمونه‏اى از عاقلان در عالم (ملا صدراى شيرازى)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^