فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

مردم آمریكا در حمایت از ساخت مسجد در نیویورك تظاهرات برپاكردند

يك گروه‌ متشكل از نهادها و سازمان‌هاي فعال حقوق بشر در آمريكا ضمن برپايي تظاهراتي گسترده در نيويورك، حمايت خود را از طرح ساخت مسجد و مركز فرهنگي براي مسلمانان اعلام كردند.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ يك گروه شامل برخي نهادها و سازمان‌هاي فعال در زمينه حقوق بشر و همچنين خانواده‌هاي قربانيان حملات يازده سپتامبر سال 2001 روز گذشته تظاهرات گسترده‌اي را در حمايت از طرح مطرح شده در خصوص ساخت يك مسجد و مركز فرهنگي براي مسلمانان در نزديكي محل حادثه يازده سپتامبر برگزار كردند.

بنا بر اين گزارش، اين گروه كه خود را "همسايگان نيويورك براي ارزش‌هاي آمريكا " مي‌نامند روز گذشته در نزديكي "منطقه صفر " و محل اعلام شده براي ساخت يك مسجد و مركز فرهنگي براي مسلمانان تجمع كردند تا حمايت خود را در خصوص ساخت اين مسجد اعلام كنند.

اين گروه در بيانيه‌اي اعلام كردند: به عنوان سازمان‌ها و گروه‌هاي اجتماعي كه به نمايندگي از صدها هزار نفر از مردم نيويورك در اين محل تجمع كرده‌ايم، از ساخت اين مركز فرهنگي در "منهتن " استقبال مي‌كنيم.

اين گزارش افزود: فدراسيون مسلمانان آمريكا، اتحاديه آزادي‌هاي مدني آمريكا، پروژه گفت‌وگو، يك گروه طرفدار حقوق بشر در نيويورك، مركز "شالوم " و مركز بين‌المللي "ووداستاك " از جمله سازمان‌هايي هستند كه در اين تظاهرات گسترده شركت داشتند.

شوراي شهرداري نيويورك در ماه مه گذشته طرح ساخت يك مسجد و مركز فرهنگي براي مسلمانان در نزديكي محل سابق مركز تجارت جهاني را به تصويب رساند. تصويب اين طرح از آنجايي كه قرار است درست در نزديكي محلي كه حادثه يازده سپتامبر رخ داد و 3 هزار كشته برجا گذاشت، اجرا شود، مباحثاتي را در سطح ملي در كشور آمريكا بوجود آورده است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اسرار طواف‏
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏
زمام امور در دست حق‏
محرم يا ربيع کدام اول سال است؟
مقام وحدت در كلام طبسى‏
معناى «الرحمن»
آثار خطرناك مال حرام
شكر ، بالاترين عبادت
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
هفهاف بن مهند راسبى

بیشترین بازدید این مجموعه

آداب معاشرت
گلزار محبت
عارف كيست ؟
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
معناى «الرحمن»
مفهوم شكر، مدح، حمد
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
محرم يا ربيع کدام اول سال است؟
روپوش قبر مطهر امام حسين(ع)، در اصفهان دوخته ...
مقام وحدت در كلام طبسى‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^