فارسی
چهارشنبه 06 تير 1403 - الاربعاء 18 ذي الحجة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 4 بهمن 1388 ساعت 05:17 صبح

فیلتر شدن سالانه 300 هزار سایت در عربستان

فیلتر شدن سالانه 300 هزار سایت در عربستان

تعداد زیادی از سایت‌های شیعی و ضدوهابی نیز توسط کمیته نظارت بر سایت‌های عربستان سعودی فیلتر شده اند و این مسأله با آزادی دینی و مذهبی در تعارض است.
به گزارش شیعه آنلاین، یکی از مسئولان کمیته نظارت بر سایت‌های عربستان سعودی طی گفتگویی با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط که از سوی دولت وهابی عربستان حمایت و پشتیبانی می‌شود، اعلام کرد که هر روز حدود 700 تا هزار سایت اینترنتی توسط وزارت پست، تلگراف و تلفن و نیز دادگاه‌های سعودی فیلتر می‌شوند. این آمار نشان می‌دهد که در مجموع سالانه 300 هزار سایت توسط دولت سعودی فیلتر می‌شود.
این مسئول کمیته نظارت بر سایت‌ها که "سلطان مالک" نام دارد در ادامه افزود: البته بیش از 90 درصد از این سایت‌ها که فیلتر می‌شوند، سایت های ضداسلامی، غیراخلاقی و ضدفرهنگی هستند و مابقی آن سایت‌هایی هستند که علیه دولت و نظام حاکم در عربستان فعالیت می‌کنند. "سلطان مالک" که مدیر روابط عمومی وزارت پست، تلگراف و تلفن سعودی است همچنین گفت: از هر چهار سایتی که فیلتر می‌شوند، یکی مجددا باز می‌شود و مابقی سایت‌ها به طور دائمی فیلتر خواهند ماند. البته فیلترینگ سایت‌های پس از آن صورت می‌گیرد که بررسی دقیق بر روی سایت مورد نظر انجام می‌شود. در صورت نیاز به فیلتر شدن، برای فیلترینگ آن فورا اقدامات لازم انجام می‌گیرد و این کار در کمتر از 48 ساعت صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول عربستانی در مورد علت فیلتر کردن این سایت‌ها گفت: تنها هدف ما از این کار، حمایت و مواظب از کاربران اینترنتی در عربستان سعودی است زیرا بیشتر این سایت‌های به نشر فساد و فحشا می‌پردازند و یا با دین مبین اسلام مبارزه می‌کنند و برخی نیز قوانین اساسی دولت عربستان سعودی را زیر پا می‌گذارند و به تشویش اذهان عمومی اقدام می‌ورزند. "سلطان مالک" همچنین افزود: با سایت های ضداسلامی، غیراخلاقی و ضدفرهنگی فورا برخورد می شود اما با سایت هایی که مخالف سیاست‌های دولت عربستان عمل می‌کنند ابتدا مذاکره کوتاهی انجام می‌شود و در صورت عدم توجه و عدم تغییر رفتار خود، آن سایت ها هم فیلتر می‌شوند. سایت هایی که ما فیلتر می‌کنیم دو دسته‌اند، سایت‌هایی که از خارج از عربستان هدایت و کنترل می‌شوند و دسته دوم سایت‌هایی هستند که از درون عربستان مدیریت می‌شوند.
روابط عمومی وزارت پست، تلگراف و تلفن سعودی در ادامه افزود: اخبار، اطلاعات و آماری که در دست داریم نشان می‌دهد به رغم فیلتر شدن این سایت‌ها، اما بسیاری از شهروندان سعودی با استفاده از برنامه‌های "پروکسی" و "فیلتر شکن" از فیلترینگ عبور کرده و به سایت های مورد نظر خود درسترسی می‌یابند، البته ما هم تلاش زیادی می‌کنیم تا این گونه برنامه ها را غیر فعال کنیم اما با توجه به خارجی بودن، متنوع بودن و وجود تعداد زیادی از سایت‌هایی از این دست، کنترل آن تاحدود زیادی برای ما غیر ممکن شده است.
در پایان گفتنی است بررسی‌های انجام شده توسط خبرنگار شیعه آنلاین نشان می‌دهد تعداد زیادی از سایت‌های شیعی و ضدوهابی نیز توسط کمیته نظارت بر سایت‌های عربستان سعودی فیلتر شده اند و این مسأله با آزادی دینی و مذهبی در تعارض است. گزارش سالانه دفاع از حقوق بشر که توسط مؤسسات مختلف مدافع حقوق بشر صادر می‌شوند نیز همواره بر این مسأله و پایمال شدن حقوق شیعیان و آزادی دینی و مذهبی در عربستان سعودی تأکید کرده و چندین سال است که این کشور به عنوان ناقض ترین و پایمال کننده ترین کشور خاورمیانه در این زمینه به شمار می‌رود.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

عرفان کاذب با استادهای بنی‌اسرائیلی
تشكيل مجمع اسلامی نظارت بر كيفيت و اعتبار آموزش ...
انتقاد مفتي سعودي از فتواهای مغایر دین اسلام
فرار دیکتاتور و فراگیر شدن جشن و پایکوبی مردم یمن ...
گزارش تصويري/ مسجد ادهم بيگ در كشور آلباني
گزارش تصویری/ پیاده روی باشکوه عاشقان حسینی به ...
در پاسخ به فتوای سفر به مریخ؛ شرکت هلندی با قرآن ...
گزارش تصویری/ حرم مولا علی(ع) در روز عید غدیر خم
استاد انصاریان: ستیز و نزاع در چهارچوب خانواده ...
استاد حوزه علمیه قم؛ باید امروز امام صادق(ع) را به ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^