فارسی
دوشنبه 07 آبان 1403 - الاثنين 23 ربيع الثاني 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

محاکمه بی‌دین‌ها

 

 در مورد این گروه دوم باید گفت که پروردگار یک محاکمه‌ای از آن‌ها برای روز قیامت نقل می‌کند که محاکمه عجیبی است. پروردگار عزیز عالم در سوره مبارکه احزاب می‌فرماید: بعد از اینکه تمام مردم وارد محشر شدند، اوّلین کاری که خدا در مورد بی‌دین‌ها انجام می‌دهد آن است که آن‌ها را لعنت می‌کند. آخر آیات سوره احزاب می‌فرماید: لعنت یعنی اینکه جلوی چشمشان تمام منافذ رحمت را به روی آنان می‌بندند و دیگر شفاعت نمی‌شوند، دستشان را نمی‌گیرند، به گریه‌شان توجه نمی‌کنند، التماسشان را نمی‌شنوند و به هیچ عنوان در رحمتی برویشان باز نمی‌کنند: و یار و یاوری که یک ذره دلش برای آن‌ها بسوزد، پیدا نمی‌کنند: آن روز، روزی است که چهره این‌ها را در آتش، مرتب بالا و پایین می‌کنند یا عین کبابی که روی آتش است، دائم می‌چرخانند.

 در اینجا این گروه معذب می‌گویند: ای کاش ما در دنیا حرف دو نفر را گوش می‌دادیم؛ یکی خدا و دیگری پیامبر. و در آنجا حسرت می‌خورند که چرا ما می‌نشستیم و می‌گفتیم: عالم، خدا ندارد و قیامت دروغ است.

و همین گروه باز می‌گویند: خدایا ما در دنیا بجای اینکه حرف تو و پیامبرت را گوش بدهیم، حرف رؤسا و بزرگانمان را گوش دادیم و آن‌ها ما را گمراه کردند. ما نباید گوش می‌دادیم، چون عقل و وجدان داشتیم. الان هم می‌دانیم که آن‌ها به خاطر اینکه ما را خراب کردند، در جهنم‌اند و ما هم که به حرف آن‌ها گوش داده‌ایم و خراب شده‌ایم الآن در جهنم‌ایم، ولی ما یک تقاضا از تو داریم که عذاب آن‌ها را دوچندان سازی: خدایا برای این‌که دل ما خنک بشود، عذاب آن‌ها را دو برابر کن و لعنت بزرگت را نصیبشان نما!

این‌ها مردمی هستند که وقت مردنشان، رابطه‌شان با هم قطع شده است، اما خوبان عالم که رابطه‌شان با هم قطع نشده است.

پس آنانی که زن و فرزندشان را بی‌دین کرده و فقط به دنیای آنان رسیده‌اند وقتی می‌میرند رابطه‌شان با آن‌ها قطع می‌شود و در آنجا تنها و غریب و بدون فریادرس می‌مانند. 

 

بنابراین، از مجموعه مباحث روشن شد که باید با چیزی رابطه برقرار کنید که برایتان بماند و باقیات الصالحات شما بشود: و رابطه‌تان را یک رابطه‌ای قرار دهید که مرگ نتواند آن را ببرد، چرا که چیزی را که مرگ بتواند از دست شما بگیرد، ارزش ندارد. در اینجا مناسب است داستانی را بگویم.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

يارى ذوات مقدسه
عشق، اساس خلقت انسان‏
محاکمه بی‌دین‌ها
برنامه‌هاي اهل توحيد در زندگي
اهتمام همه جانبه در توبه دادن گنهكار
راضی به رضای حق
اقسام علم در قرآن بر اساس سخن اميرالمؤمنين (ع)
بيا بهشتت دهم نرو تو در نار ما
فلسفه تكبيرة الاحرام نماز
نگاه رحيميّه حق در پرورش انسان‏

بیشترین بازدید این مجموعه

حال بندگان خاص خدا
تواضع مقدس اردبيلى‏
هدف خلقت از زبان امام على عليه السلام‏
سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏
هلاكت دين در كبرورزى
استقلال مرد و زن در ازدواج‏
نوح (علیه السلام) و تبليغ توحيدي
اندیشه در مرگ
نعمت های الهی - جلسه بیست و سوم (1) - (متن کامل + ...
تاریخ پیدایش دین یهود؟

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^