فارسی
پنجشنبه 12 مهر 1403 - الخميس 28 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 19 مرداد 1389 ساعت 07:51 صبح

افتتاح دو شهر مجازی مذهبی

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از رسا، شهر مجازی قرآن کریم و شهر مجازی اخلاق و معنویت افتتاح می شود.
حجة‌الاسلام علی اصغر عطاران طوسی، رییس دانشگاه مجازی المصطفی، پیش از ظهر 18 مرداد ماه در گفتگو با خبرنگاران از افتتاح شهر مجازی قرآن کریم با همکاری اداره کل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه، 4 شهریوماه برابر با 15 ماه رمضان در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.
وی با بیان این‌که شهر مجازی قرآن کریم ویژه غیرایرانیان و چند زبانه است و مخاطبان نخستین آن، طلاب و به ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نمایندگی‌های جامعةالمصطفی العالمیه در سراسر جهان هستند، گفت: فراخوان عضوگیری در شهر مجازی قرآن کریم از طریق نشانی اینترنتی
http://quranct.ir اعلام شده است.
براساس این گزارش، پیش از این حجت‌الاسلام سیدحامد ساجدی، کارشناس قرآنی دانشگاه مجازی المصطفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از راه‌اندازی شهر مجازی قرآن کریم در سه بخش عمده مدرسه قرآنی، علوم و معارف قرآنی و خدمات ویژه از سوی جامعة‌المصطفی العالمیه خبر داده بود. وی افزود: این طرح جامع‌ترین طرح قرآنی است که پس از بررسی و مطالعه 300 پایگاه اینترنتی فارسی، عربی، انگلیسی و لاتین، به نگارش در آمده و ضمن برطرف کردن ضعف های موجود، در آن تمام مسائل آموزشی و غیر آموزشی درباره مباحث قرآنی جمع آوری شده است.
حجة‌الاسلام ساجدی خاطرنشان کرد: شهر مجازی قرآن کریم در نظر دارد با استفاده از فن‌آوری‌های نو در محیط وب، هر آنچه را مربوط به علوم و معارف در حوزه قرآن است به صورت منظم و دسته‌بندی شده تولید و در معرض استفاده علاقه‌مندان قرار دهد.

عطاران طوسی، همچنین اظهار داشت: این دانشگاه نخستین دانشگاه مجازی است که مختص حوزه معارف اسلامی بوده و تخصص‌های خود را در سطح بین‌الملل عرضه می‌کند. جامعةالمصطفی العالمیه در ادامه فعالیت‌های علمی آموزشی خود در سطح بین‌الملل با سابقه دیرین در حوزه آموزش‌های حوزوی نزدیک به دو دهه در راستای فعالیت‌های غیرحضوری و فضای سایبر، دانشگاه مجازی المصطفی را تأسیس کرده است.
حجة‌الاسلام عطاران طوسی افزود: این دانشگاه به آموزش دروس معارف اسلامی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی و توسعه آن به زبان‌های محلی فرانسوی، اسپانیولی، انگلیسی، عربی، ژاپنی و در ماه‌های آینده به زبان ترکی و اردو و تولید محتوا و پذیرش علاقه‌مندان از سراسر جهان اقدام می‌کند. اعطای مدرک آموزش عالی به دانش‌آموختگان، آموزش از طریق محیط مجازی، ارائه تحصیل به شیوه حضوری در نمایندگی‌ها برای دانش‌آموختگان غیرحضوری از جمله امتیازاتی است که در این دانشگاه ارائه می‌شود. رییس دانشگاه مجازی المصطفی با مقایسه این دانشگاه با دانشگاه‌های مجازی دیگر، گفت: دانشگاه مجازی المصطفی نخستین دانشگاه مجازی است که در حوزه علوم اسلامی و انسانی در سطح بین‌الملل فعال است.‌ این دانشگاه مجازی به عنوان یک شعبه غیرحضوری از شعبه‌های جامعةالمصطفی العالمیه تاکنون چندین رشته از جمله رشته فقه و معارف اسلامی در مقطع کارشناسی و رشته اخلاق اسلامی با گرایش فلسفه اخلاق در سطح کارشناسی ارشد را ویژه فارسی‌زبانان برگزار کرده است. حجة‌الاسلام عطاران طوسی با بیان این‌که دانشگاه مجازی المصطفی نخستین دانشگاهی است که آموزش آزاد زبان فارسی را تحت محیط وب ارائه کرده است، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای نام‌نویسی در این رشته‌ها می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی
www.almustafaou.com مراجعه کنند.

وی در پایان از تأسیس رشته‌های علوم قرآن و حدیث در حوزه فقه خانواده و بانک‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین راه‌اندازی شهر مجازی اخلاق و معنویت تا پایان سالجاری خبر داد.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان در پی شهادت سیدحسن نصرالله
گزارش تصویری آیین افتتاح کتابخانه عمومی امام ...
افتتاحیه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع)
پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان

بیشترین بازدید این مجموعه

گستاخی و بی شرمی مجددا یهودیان امریکا علیه ساحت ...
استقبال گسترده از گوشت حلال در روسيه
افزايش چشمگير زائران در كربلاي معلي
هشدار رهبر شیعیان بحرین به تهاجم خانمان سوز غرب
فعاليت برخی طلاب در يک شبکه هرمي شبه مذهبي
حضور شیعیان عراق در مراقد مطهر به رغم مشکلات ...
مسابقات بین‌المللی قرآن در روسیه برگزار می‌شود
عکس خبری/ پیاده روی زائران اربعین حسینی در جنوب ...
تشرف یک مسیحی استرالیایی به دین اسلام در ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در فاطمیه ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^