فارسی
چهارشنبه 05 دى 1403 - الاربعاء 22 جمادى الثاني 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

گناهان ظاهر و باطن

 

طبق آيات قرآن ، اهل تقوا به معرفت دينى آراسته هستند ، چون مواردى را كه بايد نسبت به آنها تقوا به خرج دهند ، از قرآن و فرهنگ اهل بيت عليهم السلام در حدّ خودشان شناخته اند ، وگرنه تقوا معنا نداشت . تقوا يعنى خود را از همه گناهان باطن و ظاهر ، يا به تعبير قرآن ؛ فحشا و منكر ، باز دارد .

 قرآن در تعبير ديگرى دارد ؛

  » وَذَرُواْ ظَهِرَ الْإِثْمِ وَبَاطِنَهُ إِنَّ الَّذِينَ يَكْسِبُونَ الْإِثْمَ سَيُجْزَوْنَ بِمَا كَانُواْ يَقْتَرِفُونَ«

  اثم يعنى گناه ظاهرى و باطنى .

 يا در تعبير ديگرى در سوره انعام مى فرمايد :

  » وَلَا تَقْرَبُواْ الْفَوَ حِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ «

  تعبير فحشا و منكر و گناهان آشكار و نهان است .


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حكايت شيرين بايزيد بسطامى
برخورد پيامبر با اسير كافر
فیض سرشار در برابر تحمل سرما و پرهیزگاری
چگونگى قبولى طاعات وعبادات‏
عقل، محبوب‏ترين مخلوق خدا
انسان در مسیر رنج و بلا
قهرمان بى‏بديل در تمام ازمنه
الهامات درونى، حجت الهى‏
شرط قبولىِ توبه گمراه‏كنندگان‏
چهره ملكوتى يوسف عليه السلام-جلسه هفدھم (متن کامل ...

بیشترین بازدید این مجموعه

الهامات درونى، حجت الهى‏
مرگ در حال زايمان
وسائل هدايت - جلسه هجدهم (3) - (متن کامل + عناوین)
هدف خلقت از زبان امام على عليه السلام‏
سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏
مذبذبين در لسان قرآن
حكايت سعدى درباره حرص مال دنيا
برخورد كريمانه خدا با كفار در دنيا
پند فردوسی در باب حقیقت رستگاری
تهران حسینیه حضرت قاسم دهه دوم صفر 94 سخنرانی دوم

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^