فارسی
شنبه 18 آذر 1402 - السبت 26 جمادى الاول 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

فلسفه تكبيرة الاحرام نماز


عبد كه تكبيرة الاحرام نماز را مى خواهد بگويد، بايد همه گوشت و پوست و خون و باطن و ظاهرش در هنگام گفتن تكبير، فرياد بزند:

 احرام گرفته ام به كويت

 لبيك زنان به جستجويت

اينطور نباشد كه بدن رو به قبله باشد، ولى دل و جان و نفس در حال درگيرى با وجود مقدس پروردگار و در حقيقت پشت به قبله باشد. نفس با رذائل اخلاقى و برنامه هاى شيطانى در جنگ با خالق خود باشد.

اگر كسى بخواهد وارد نماز و اين حريم مبارك بشود، همه وجود را بايد وارد اين حريم كند.

يا اگر كسى بخواهد وارد روزه ماه مبارك رمضان بشود، پيغمبر صلى الله عليه و آله مى فرمايد: چشم و گوش را هم بايد در حوزه روزه ببرد، زبان، قلب و تمام وجود بايد روزه باشد، نه تنها معده او.(1)

عبادات مربوط به شخص، تمام هويت شخص را مى طلبد.

 


منبع : پايگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پدران گمراه و وظيفه فرزندان‏
چگونه چشم دل را باز کنیم؟
نیاز بشر به راهنما
نفس - جلسه نهم
بوى بد اعمال در جهنم
عرفان در سوره حضرت یوسف (ع) - جلسه شانزدهم
حقیقت یقین
شب جمعه، شب رحمت و مغفرت
اشتیاق و پایبندی متقین به عَهدِ اللّه
جهل از ديدگاه فلاسفه‏

بیشترین بازدید این مجموعه

نجات دلقك دربار فرعون از عذاب‏
هدف خلقت از زبان امام على عليه السلام‏
بوى بد اعمال در جهنم
معناى خداى لطيف
اندیشه در اسلام - جلسه هشتم - (متن کامل + عناوین)
مفهوم کفات در قرآن
گرایش‌های مثبت و منفی در زندگی بشر
موجی از رحمت الهی در اعمال اختیاری انسان
ضرورت وجود راهنما در مسیر توحید
اشتیاق و پایبندی متقین به عَهدِ اللّه

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^