فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 27 ( دعا برای مرزداران ) ترجمه سید كاظم ارفع


مطلب قبلی دعای 26
دعای 28 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِأَهْلِ الثُّغُورِ
دعا براى مرزداران
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .
(1) خدايا بر محمد و آل او درود فرست و به عزتت مرزهاى مسلمانان را محكم ساز و به نيرويت مرزبانان را تقويت فرما و به توانگريت عطاهايت را برايشان فراوان كن.
﴿2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ .
(2) الها بر محمد و آل او درود فرست و تعداد مرزبانان را زياد و اسلحه ايشان را تند و تيز از حوزه‌ى ماموريتشان حراست فرما و حومه كارشان را محكم و جمعشان را نسبت به يكديگر مهربان گردان. خدايا تدبير در كارها و روزى پى در پى برايشان مقرر كن و خود به تنهايى امور زندگى آنها را كفايت فرما و جهت پيروزى بر دشمن و دارا بودن استقامت و صبر مددشان فرما و براى فريب نخوردن از دست بيگانگان دقت نظر و عمل بدانها عنايت كن.
﴿3 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ ، وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ ، وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُونَ .
(3) خدايا بر محمد و آل او درود فرست و در مسائل مربوط به جنگ و مرزبانى آنچه را كه نمى‌دانند بدانها بشناسان و به آنچه آگاه نيستند آگاهشان ساز و به آنچه بصيرت ندارند بينش و بصيرتشان ده.
﴿4 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ ، وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأَنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأَنْوَاعِ الْأَشْرِبَةِ وَ الْأَشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الَّثمَرِ حَتَّى لَا يَهُمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالْاِدْبَارِ ، وَ لَا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ .
(4) بار الها بر محمد و آل او درود فرست و در آن هنگام كه با دشمن روبرو مى‌شوند توجه به دنياى نيرنگ‌باز و گول‌زننده را از آنها دور كن و از دلهايشان فكر به ثروت فتنه‌انگيز را محو فرما و بهشت را در مقابل چشمانشان قرار ده. و از آن بهشت آنچه مهيا ساخته‌اى از خانه‌هاى جاودانى و منزلهاى كرامت و حورالعين و نهرهايى كه به انواع مختلف موجود است و درختانى كه از زيادى ميوه‌هاى متنوع خم گشته‌اند همه را در برابر چشمانشان جلوه‌گر ساز تا احدى از آنها فكر پشت كردن به دشمن و فرار از جبهه را در سر نپروراند و با خود گريختن را زمزمه ننمايد.
﴿5 اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ ، وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ .
(5) بار الها به آنچه از تو درخواست شد دشمنانشان را درهم شكن و ناخن طمعشان را بگير و بين آنها و اسلحه‌هايشان جدايى انداز و بند دلشان را از ترس پاره كن و بين آنها و بين آذوقه‌هايشان دورى انداز و در راههايى كه براى جنگ انتخاب كرده‌اند حيرانشان كن و از چيزى كه بدان روى آورده‌اند گمراهشان فرما و كمك را از آنها بردار و از تعدادشان بكاه و در دلهايشان رعب و وحشت بينداز و دستهايشان را بر جنگيدن پر توان مفرما و زبانشان را از رجز خواندن بند بياور و جمعيت پشت سرشان را پراكنده ساز و آنها را درس عبرتى براى آنها كه به دنبالشان مى‌باشند قرار ده و با خوار كردنشان طمع دنباله روهايشان را ببر .
﴿6 اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ ، وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ .
(6) خدايا زنانشان را از زائيدن عقيم كن و صلب مردانشان را خشك گردان و نسل حيوانات و چهارپايانشان را قطع كن. بر آسمانشان باران و بر زمين ايشان روئيدن را اجازه مده.
﴿7 اللَّهُمَّ وَ قَوِّ بِذَلِكَ مِحَالَ أَهْلِ الْإِسْلَامِ ، وَ حَصِّنْ بِهِ دِيَارَهُمْ ، وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ ، وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ لِعِبَادَتِكَ ، وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ لِلْخَلْوَةِ بِكَ حَتَّى لَا يُعْبَدَ فِي بِقَاعِ الْأَرْضِ غَيْرُكَ ، وَ لَا تُعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَكَ .
(7) خدايا بدين طريق تدبير اهل اسلام را تقويت فرما و شهرهايشان را محكم كن و اموالشان را فراوان فرما و به آنها وقت فراغتى جهت عبادتت عنايت كن و در عوض زد و خورد با آنها فرصتى براى خلوت كردن و راز و نياز با خودت را توفيق ده تا آن روزى كه در روى زمين جز ترا عبادت نكنند و براى غير تو سر بر خاك نسايند.
﴿8 اللَّهُمَّ اغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ، وَ أَمْدِدْهُمْ بِمَلَائِكَةٍ مِنْ عِنْدِكَ مُرْدِفِينَ حَتَّى يَكْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ التُّرَابِ قَتْلًا فِي أَرْضِكَ وَ أَسْراً ، أَوْ يُقِرُّوا بِأَنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ .
(8) پروردگارا گروههاى مختلف مسلمين را جهت مبارزه با مشركين اعزام كن و فرشتگان را پى در پى براى امدادرسانى به ايشان بفرست تا دشمنان را تا لب مرزها برده و آنها را در زمين تو كشته و يا اسير كنند و يا آنكه اقرار نمايند كه تو هستى خداى يكتايى كه خدايى غير از تو نيست و شريك و مثل ندارى.
﴿9 اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْكِ ، الَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ ، وَ قَدْ أَحْصَيْتهم بِمَعْرِفَتِكَ ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمَ بِقُدْرَتِكَ .
(9) خدايا اين درخواست مرا درباره‌ى دشمنانت در هر كجاى جهان هستند به اجرا درآور در هند و روم و تركستان و خزر و حبشه و نوبه و زنگبار و سقالبه و ديالمه و ساير ملت‌هاى مشرك آنهايى كه نام و نشانشان مخفى است ولى تو از آنها با خبرى و به قدرت خويش بر آنها احاطه دارى.
﴿10 اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِينَ ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الِاحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ .
(10) الها مشركين را به مشركين مشغول كن تا دست درازى به مرزهاى مسلمانان نكنند و به ايجاد نقص در آنها از وارد كردن نقص بر مسلمين بر حذرشان دار و تفرقه بين آنها بينداز تا هماهنگى عليه مردم مسلمان نداشته باشند.
﴿11 اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ .
(11) خدايا دلهايشان از امنيت خالى و بدنهايشان از قوت تهى فرما و افكارشان را از چاره‌جويى مضطرب كن و قدمهايشان را از جنگيدن با رجال ما سست گردان و آنها را از جنگ با دليران به وحشت انداز و همانند روز بدر فرشتگانت را با كوبندگى و سرسختى تمام بر سر آنها فرود آور تا ريشه آنان را قطع و شكوهشان را نابود و بينشان پراكندگى ايجاد كنى.
﴿12 اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ ، وَ ارْمِ بِلَادَهُمْ بِالْخُسُوفِ ، وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ ، وَ افْرَعْهَا بِالُْمحُولِ ، وَ اجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِيمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِيمِ .
(12) خدايا آبشان به وبا آلوده ساز و خوردنى‌هايشان را به امراض گوناگون آميخته كن و شهرهايشان را فرو بر و پى در پى بر آن شهرها بلا و گرفتارى برسان و آنها را با قحطى و خشكسالى سركوب كن و آذوقه‌هايشان را در شهرهاى دور دست قرار ده و پناهگاههايشان را در اختيارشان مگذار و آنها را به گرسنگى دائمى و بيمارى دردناك مبتلا فرما.
﴿13 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ ، وَ تَخَيَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ ، الظَّهْرَ ، وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي النَّفَقَةِ ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ ، وَ أَنْسِهِ ذِكْرَ الْاَهْلِ وَ الْوَلَدِ .
(13) پروردگارا هر رزمنده‌اى از ملت تو و يا هر مجاهدى از پيروان مكتب تو كه تلاش مى‌كند دينت در مرتبه اعلى و حزبت در نهايت قدرت و بهره‌ات كاملتر گردد كارش را آسان و امورش را مهيا و پيروزى را برايش به ارمغان آور و يارانى برايش انتخاب كن كه بدانها پشتش قوى گردد و جيره‌اش را فراوان و از شادى و نشاط بهره‌مندش ساز و حرارت شوق دوستان را در او فرو نشان و از غم تنهايى پناهش ده و ياد زن و فرزند را از دلش بيرون بر.
﴿14 وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّيَّةِ ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلَامَةَ ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ ، وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ ، وَ عَلِّمْهُ السِّيَرَ وَ السُّنَنَ ، وَ سَدِّدْهُ فِي الْحُكْمِ، وَ اَعْزِلْ عَنْهُ الرِّيَاءَ ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ اِقَامَتَهُ ، فِيِكَ وَ لَكَ .
(14) الها رزمنده‌ات را به انگيزه و نيت خوب راهنمايى كن و متولى تندرستى و عافيتش باش و سلامتى را همراهش گردان و او را از ترسيدن معاف دار و جرات و شهامت را به دلش الهام كن و شدت و قدرت را نصيبش فرما و او را با يارى خود كمك كن و راه و روش جنگيدن را به او بياموز و در اجراى احكام شرعى درستكارش فرما و رياكارى و تظاهر را از او بردار و او را براى خودت خالص فرما و از اينكه براى مردم كارى كند برحذر بدار و بدو توفيق ده تا فكر و ذكرش و سفر كردن و در وطن ماندنش فقط در راه تو و براى تو باشد.
﴿15 فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ ، وَ لَا تُدِلْهُمْ مِنْهُ ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ .
(15) هرگاه با دشمن تو و دشمن خودش روبرو شد دشمن را در برابرش كم جلوه بده و مقامشان را در دلش كوچك ساز، رزمنده‌ات را بر آنها پيروز كن و آنها را بر رزمنده‌ات پيروز مفرما و اگر زندگى را به نيكبختى به پايان رسانده شهادت را برايش مقرر فرما البته پس از آنكه دشمنت را از پاى درآورد و از آنها اسير بگيرد و ايشان را فلج كند و بعد از آنكه در مرزهاى مسلمين امنيت برقرار كرده و باعث فرار دشمن گرديده است.
﴿16 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَادٍ ، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً ، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً ، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ .
(16) بار الها هر مسلمانى كه در پشت جبهه جانشين رزمندگان مى‌شود و كارخانه رزمندگان را انجام مى‌دهد و از خانواده آنها نگهدارى مى‌كند و يا كمك مالى مى‌نمايد و يا وسايل جنگى رزمندگان را آماده مى‌سازد و آنها را به جهاد در راه خدا وادار مى‌نمايد و يا حداقل به دعاگويى آنها مشغول مى‌شود و در پشت سر رزمنده آبرويش را حفظ مى‌كند به همان اندازه كه به رزمندگان مزد و پاداش مى‌دهى به وى نيز پاداش ده و عوض كارش را در همين دنيا عطا فرما تا نتيجه كار خود را نسبت به آنچه انجام داده و شادى كارى كه بجا آورده ببيند تا آن زمان كه عمرش به پايان رسد و به آنچه در آخرت از فضل و كرمت برايش در نظر گرفته‌اى نايل گردد.
﴿17 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلَامِ ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً ، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِي الْعَابِدِينَ ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الُْمجَاهِدِينَ ، وَ اجْعَلْهُ فِي نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ .
(17) بار الها هر مسلمانى كه امر اسلام برايش مهم است و ساخت و ساز اهل كفر نگرانش مى‌كند و تصميم به شركت در نبرد دارد ولى به خاطر ضعف جسمانى از جنگ باز مى‌ماند و يا فقر و ندارى او را وادار به درنگ مى‌كند و يا حادثه‌اى او را براى شركت در جنگ عقب مى‌اندازد و يا بر خلاف خواسته‌اش اتفاقى برايش مى‌افتد و مانع اراده‌اش مى‌شود، نامش را در زمره‌ى عبادت‌كنندگان ثبت فرما و پاداش مجاهدين در راهت را به وى عطا كن و او را در صف شهداء و صالحين قرار ده.
﴿18 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، صَلَاةً عَالِيَةً عَلَى الصَّلَوَاتِ ، مُشْرِفَةً فَوْقَ التَّحِيَّاتِ ، صَلَاةً لَا يَنْتَهِي أَمَدُهَا، وَ لَا يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ ، إِنَّكَ الْمَنَّانُ الْحَمِيدُ الْمُبْدِئُ الْمُعِيدُ الْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ .
(18) خدايا بر بنده‌ات و رسولت حضرت محمد و آل محمد درود فرست، درودى كه برتر از همه درودها و بالاتر از همه ستودنها باشد. درودى كه پايان نداشته و شماره‌اش قطع نگردد مانند درودهايى كه بر يكى از اوليائت در گذشته فرستاده‌اى زيرا كه تو بسيار بخشنده و ستوده و به وجود آورنده و زنده‌كننده‌اى و هر چه را اراده كنى بجا خواهى آورد.

برچسب:

دعای بیست و هفت صحیفه سجادیه

-

دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه

-

دعای 27 صحیفه سجادیه

-

دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

-

بیست و هفتمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^