فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 27 ( دعا برای مرزداران ) ترجمه باقر رجبی نژاد


مطلب قبلی دعای 26
دعای 28 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِأَهْلِ الثُّغُورِ
دعاى امام عليه‌السلام است براى مرزداران.
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .
(1) خدايا! بر محمد (ص) و خاندانش (ع) درود فرست، و مرزهاى مسلمانان را به غلبه خويش استوار نما، و نگهدارندگان آن مرزها را به قوت خود تقويت فرما، و بخشش‌هاى ايشان را از ثروت خويش فراوان گردان.
﴿2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ .
(2) خدايا! بر محمد (ص) و خاندانش (ع) درود فرست، و شمارشان را بسيار فرما، و سلاحشان را بران نما، و اطرافشان را حراست فرما، و پيرامونشان را از نفوذ بازدار، و گروهشان را همدلى عطا كن، و كارشان را مرتب فرما، و آذوقه‌شان را پى در پى برسان، و خود به تنهايى دشواريهايشان را كارگزارى كن، و به پيروزى يارشان باش، و به شكيبايى ياريشان كن، و بر آنها در چارجوئى‌ها مهربانى كن،
﴿3 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ ، وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ ، وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُونَ .
(3) خدايا درود فرست بر محمد (ص) و خاندانش (ع)، و آنچه را نمى‌دانند به آنان بشناسان، و به آنچه آگاهى ندارند آگاهشان فرما، و به آنچه بينش ندارند بينايشان فرما.
﴿4 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ ، وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأَنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأَنْوَاعِ الْأَشْرِبَةِ وَ الْأَشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الَّثمَرِ حَتَّى لَا يَهُمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالْاِدْبَارِ ، وَ لَا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ .
(4) خدايا! بر محمد (ص) و خاندانش (ع) درود فرست، و به هنگام رويارويى با دشمن ياد دنياى فريب كار و گول زننده را از خاطرشان ببر، و انديشه‌هاى مال گمراه كننده را از دلهايشان محو ساز، و بهشت را برابر چشمهايشان قرار ده، و در برابر چشمهايشان نمايان گردان آنچه را آماده ساخته‌اى از خانه‌هاى هميشگى بهشت، و سراهاى ارجمند، و زنان زيباروى، و جوهائى كه به آشاميدنى‌هاى گوناگون جارى شده، و درختانى كه به انواع ميوه خم گشته، (آنها را در برابر چشمشان نمايان فرما) تا كسى از ايشان آهنگ پشت كردن به (دشمن) ننمايد، و فكر گريز از هماورد خود را ننمايد،
﴿5 اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ ، وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ .
(5) خدايا! به آن دعا دشمنانشان را درهم شكن، و ناخن‌هاى دشمنان را از ايشان جدا ساز، (آنان را ناتوان كن) و بين دشمنان و سلاحشان جدايى افكن،و بندهاى دلهايشان را بر كن، و ميان آنان و آذوقه‌هاى سفرشان دورى افكن، و آنان را در راههايشان سرگردان ساز، و آنان را از مقصدشان گمراه فرما، و كمك را از ايشان ببر، و تعداد (نفرات) را از ايشان بكاه، و دلهايشان را پر از ترس نما، و دستهايشان را از دراز نمودن (به سوى مسلمانان) باز دار، و زبانهايشان را از سخن گفتن ببند، و به سبب (شكست اين) دشمنان افراد پشت سرشان را متفرق ساز، و به واسطه‌ى (شكست) اينان افراد عقبى آنان را باز دار، و به خوار ساختنشان اميدهاى افراد پس از آنان را قطع نما.
﴿6 اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ ، وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ .
(6) خدايا! بچه‌دانهاى زنانشان را نازا گردان، و پشتهاى مردانشان را خشك فرما، و قطع فرما نسل چهارپايان و گاو و گوسفنتد و شترانشان را، (و) آسمانشان را در باريدن و زمينشان را در روئيدن رخصت مفرما.
﴿7 اللَّهُمَّ وَ قَوِّ بِذَلِكَ مِحَالَ أَهْلِ الْإِسْلَامِ ، وَ حَصِّنْ بِهِ دِيَارَهُمْ ، وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ ، وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ لِعِبَادَتِكَ ، وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ لِلْخَلْوَةِ بِكَ حَتَّى لَا يُعْبَدَ فِي بِقَاعِ الْأَرْضِ غَيْرُكَ ، وَ لَا تُعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَكَ .
(7) خدايا! و به آن خواسته‌ها تدبير و توانايى اسلاميان را نيرو بخش، و به آن شهرهايشان را استوار گردان، و به آن مالشان را زياد فرما، و (خيال) آنان را در جنگ با دشمن براى عبادت خود و از كشمكش با انان براى خلوت كردن با تو آسوده گردان تا در جاى جاى زمين جز تو پرستش نشود و جز تو براى كسى از آنان پيشانى به خاك سائيده نگردد.
﴿8 اللَّهُمَّ اغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ، وَ أَمْدِدْهُمْ بِمَلَائِكَةٍ مِنْ عِنْدِكَ مُرْدِفِينَ حَتَّى يَكْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ التُّرَابِ قَتْلًا فِي أَرْضِكَ وَ أَسْراً ، أَوْ يُقِرُّوا بِأَنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ .
(8) خدايا! مسلمانان هر ناحيه را به جنگ با مشركانى كه در مقابل آنانند بفرست، و آنان را از جانب خود به صفوف پياپى از فرشتگانت يارى فرما تا دشمنانت را به انتهاى (كره) خاك در زمين تو كشته و اسير شده برانند، يا اين كه اقرار نمايند كه تويى خدايى كه جز تو خدايى نيست، يگانه‌اى (و) شريكى براى تو نيست.
﴿9 اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْكِ ، الَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ ، وَ قَدْ أَحْصَيْتهم بِمَعْرِفَتِكَ ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمَ بِقُدْرَتِكَ .
(9) خدايا درخواستم را نسبت به دشمنانت در نقاط شهرها فراگير فرما (شهرهايى) از (قبيل) هند روم، تركستان، خزر، حبشه، نوبه، زنگبار، سقاليه، ديلمان و ديگر گروهاى مشرك، آنان كه نام و نشانشان بر ما پنهان است، و تو خود به شناخت خويش از آنان آگاهى و به قدرت خود بر آنان اطلاع دارى.
﴿10 اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِينَ ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الِاحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ .
(10) خدايا! مشركان را از دست درازى به مناطق مسلمانان به خودشان سرگرم ساز، و به كاستنشان مسلمانان را از كاستن نگهدار، و به جدائيشان آنان را از اجتماع بر مسلمانان باز دار،
﴿11 اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ .
(11) خدايا! دلهايشان را از آرامش و بدنهايشان را از توانايى تهى ساز، و دلهايشان را از چاره‌جويى غافل ساز، و اعضائشان را از رويارويى با مردان (مسلمان) سست نما، و آنها را از زد و خورد با شجاعان (اسلام) بترسان، و مانند كارت در روز بدر به عذاب سختى از عذابهايت سپاهى از فرشتگانت را بر آنان بفرست، به آن (عذاب يا سپاه) ريشه‌شان را قطع، و شوكتشان را درو، و نفراتشان را پراكنده نما.
﴿12 اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ ، وَ ارْمِ بِلَادَهُمْ بِالْخُسُوفِ ، وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ ، وَ افْرَعْهَا بِالُْمحُولِ ، وَ اجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِيمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِيمِ .
(12) خدايا! آبشان را به وبا و خوراكشان را به بيماريها درآميز، و شهرهايشان را در زمين فرو بر، و بارش سنگهاى (بلا) را بر آنان پيوسته گردان، و ايشان را به خشكسالى بكوب، و آذوقه‌شان را در بى بركت‌ترين و دورترين زمين خود از ايشان قرار ده، و دژهاى زمين را از (حافظت و نفوذ) ايشان باز دار، آنان را به گرسنگى دائم و بيماريى سخت دچار ساز.
﴿13 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ ، وَ تَخَيَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ ، الظَّهْرَ ، وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي النَّفَقَةِ ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ ، وَ أَنْسِهِ ذِكْرَ الْاَهْلِ وَ الْوَلَدِ .
(13) خدايا! هر جنگجويى از اهل آيين تو كه با آنان بجنگد، يا رزمجويى از پيروان سنت تو كه با آنان نبرد نمايد، تا دين تو بلندتر و حزب تو نيرومندتر و بهره‌ات كاملتر گردد، پس آسانى را به سويش بينداز، و كار را براى او مهيا گردان، و به روا شدن حاجت (او) عهده‌دارش باش، و رفيقانى (نيكو) براى او برگزين، و پشتى قوى براى او بخواه، و درآمدش را گسترده گردان، و او را به نشاط و خرمى بهره‌مند ساز، و گرمى اشتياق (به آنچه) را (دوست دار) از فرو نشاندن و او را از غم تنهايى پناه ده، و ياد زن و فرزند را از خاطرش ببر،
﴿14 وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّيَّةِ ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلَامَةَ ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ ، وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ ، وَ عَلِّمْهُ السِّيَرَ وَ السُّنَنَ ، وَ سَدِّدْهُ فِي الْحُكْمِ، وَ اَعْزِلْ عَنْهُ الرِّيَاءَ ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ اِقَامَتَهُ ، فِيِكَ وَ لَكَ .
(14) و او را به نيت نيكو راهنما باش، و به تندرستى عهده‌دارش باش، و سلامتى را همراهش گردان، و او را از ترس نگهدار، و دليرى را بر دلش افكن، و نيرومندى را روزى او گردان، و به يارى توانايش ساز، و راهها (احكام جهاد) و روشها (ى رسول اكرم «ص») را به او بياموز، و در قضاوت او را به راه درست توفيق ده، و ريا را از او بركنار دار، و او را از (علاقه به) شهرت و آوازه نجات ده، و انديشه و ياد و مسافرت و اقامتش را در راه خود و براى خود قرار ده،
﴿15 فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ ، وَ لَا تُدِلْهُمْ مِنْهُ ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ .
(15) پس هرگاه با دشمن تو و دشمن خود به مصاف ايستد آنان را در چشم او اندك نما و مقامشان را در دل او ناچيز گردان، و او را بر آنان چيره گردان و آنان را بر او چيره مگردان. پس اگر زندگى او را به نيكبختى پايان دادى، و شهادت را براى او حكم فرمودى، شهادتش را پس از آن قرار ده كه دشمنت را به كشتن هلاك نموده، و پس از آن كه اسارت آنان را به سختى افكنده، و پس از آن كه مرزهاى مسلمانان امنيت يافته، و پس از آن كه دشمنت فرار كرده باشد،
﴿16 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَادٍ ، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً ، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً ، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ .
(16) خدايا! هر مسلمانى كه جنگجو يا مرزدارى را در خانه‌اش جانشين شود، يا در نبودش خانواده‌اش را مواظبت نمايد، يا به قسمتى از مالش او را يارى رساند، يا او را به لوازم جنگ كمك دهد، يا او را بر جهاد برانگيزد، يا او را در هدفش به دعا پيروى نمايد، يا در پشت سر او آبرويش را حفظ نمايد، پس به او مانند پاداش آن رزمنده به همان مقدار و همان گونه پاداش ده و بدل كارهايش را نقد به او عطا فرما كه سود آنچه پيش فرستاده، به زودى دريابد، و (نيز) شادى آنچه انجام داده، تا آن كه زمان او برسد به آنچه كه براى او از فضل خويش روان ساخته‌اى، و از كرامت خود براى او مهيا ساخته‌اى،
﴿17 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلَامِ ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً ، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِي الْعَابِدِينَ ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الُْمجَاهِدِينَ ، وَ اجْعَلْهُ فِي نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ .
(17) خدايا! و هر مسلمانى كه كار اسلام او را نگران كند، و اجتماع مشركين در برابر مسلمانان اندوهناكش سازد، پس قصد جنگ يا آهنگ جهاد نمايد، و ناتوانى او را زمين‌گير سازد، يا تنگدستى او را به كندى وادارد، يا پيشامدى او را از تصميمش به تأخير اندازد، يا در برابر اراده‌اش باز دارنده‌اى قرار گيرد، پس نامش را در (زمره‌ى) عبادت كنندگان بنگار، و ثواب مجاهدان را براى او حتمى گردان، و او را در رديف شهيدان و شايستگان قرار ده،
﴿18 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، صَلَاةً عَالِيَةً عَلَى الصَّلَوَاتِ ، مُشْرِفَةً فَوْقَ التَّحِيَّاتِ ، صَلَاةً لَا يَنْتَهِي أَمَدُهَا، وَ لَا يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ ، إِنَّكَ الْمَنَّانُ الْحَمِيدُ الْمُبْدِئُ الْمُعِيدُ الْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ .
(18) خدايا! درود فرست بر محمد (ص) بنده و فرستاده‌ات و بر خاندان محمد (ص)، درودى كه بر درودها بلند، مرتفع بر بالاى سلام‌ها باشد، درودى كه زمانش پايان نيابد، و شماره‌اش قطع نگردد، مانند كاملترين درودهايى كه بر يكى از دوستانت گذشته، زيرا تويى بسيار عطابخش ستوده، آغاز كننده‌ى باز گرداننده، انجام دهنده‌ى آنچه اراده مى‌نمايى.

برچسب:

دعای بیست و هفت صحیفه سجادیه

-

دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه

-

دعای 27 صحیفه سجادیه

-

دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

-

بیست و هفتمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^